hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کمبود «کامیون‌ یخچال‌دار» معضل اساسی در صادرات محصولات کشاورزی گیلان است

کمبود «کامیون‌ یخچال‌دار» معضل اساسی در صادرات محصولات کشاورزی گیلان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کمبود کامیون‌های یخچال‌دار از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه صادرات محصولات کشاورزی گیلان است.
مسعود الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: با آغاز فصل برداشت مرکبات از باغ‌های استان گیلان تاکنون 30 هزار تن مرکبات به ارزش 10 میلیارد و 450 میلیون ریال از باغ‌های سراسر استان برداشت شده است؛ امسال باغداران گیلانی این میزان مرکبات را از 11 هزار و 163 هکتار باغ‌های سراسر استان گیلان برداشت می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه برای برداشت انواع مرکبات از باغ‌های گیلان 190 هزار تن پیش بینی شده است افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است همچنین تعداد 26 هزار نفر در سراسر استان از باغ‌های مرکبات بهره‌برداری می‌کنند.
الماسی درباره فرآوری مرکبات استان گیلان خاطرنشان کرد: در این حوزه 2 واحد فرآوری مرکبات در شهرستان رودسر با ظرفیت 58 هزار تنی مشغول فعالیت هستند و این واحدهای تولیدی در زمینه کنسانتره، آبمیوه، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی نیاز به ظرفیت‌های بیشتری داریم تصریح کرد: با توجه به افزایش هرساله‌ حجم تولید محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های بخش باغی محصولات کشاورزی در استان، صنایع تکمیلی و فرآوری بیشتری مورد نیاز است.
الماسی عنوان کرد: گیلان جزو 5 استان برتر تولیدکننده مرکبات بوده و همچنین رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص داده است؛ بیشتر باغ‌های مرکبات استان گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود قرار دارد و بیشترین حجم مرکبات استان گیلان را پرتقال تشکیل می‌دهد.
وی افزود: استان گیلان بیش‌ترین صادرات محصولات کشاورزی را به کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، هند، ویتنام، چین و عراق دارد؛ بیشترین محصول صادراتی استان در بخش مرکبات، کیوی و در بخش گیاهان دارویی، گل گاوزبان بوده و همچنین در صادرات گیاهان زینتی نیز فعال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به مشکلات موجود در بخش صادرات محصولات کشاورزی گفت: عدم ارتباطات بانکی با کشورهای منطقه و مشکلات برگشت ارز، نبود شرکت‌های صادراتی در محصولات باغی، مشکلات مرتبط با ترانزیت و حمل و نقل محصولات صادراتی اعم از کمبود کامیون‌های یخچال‌دار از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه صادرات محصولات کشاورزی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد