hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > درخشش کاروان «امید» با «خودباوری»

درخشش کاروان «امید» با «خودباوری»

بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به پایان رسید و کاروان 221 نفره ایران در سومین دوره بازی‌ها با جهشی خیره کننده با کسب 136 مدال پس از کشورهای چین و کره جنوبی در جایگاه سوم ایستاد.
بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به پایان رسید و کاروان 221 نفره ایران در سومین دوره بازی‌ها با جهشی خیره کننده با کسب 136 مدال پس از کشورهای چین و کره جنوبی در جایگاه سوم ایستاد. کاروان خودباوری و امید ایران با شعار «با توکل و تلاش ما می‌توانیم»، هشت روز پرهیجان را در جاکارتا پشت سر گذاشت و با کسب ۵۱ طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز روزهای تاریخی و پرافتخاری را برای مردمان ایران زمین رقم زد. جایگاهی که برای نخستین بار است توسط ورزشکاران معلول کشورمان به دست می‌آید. ایران در سه دوره گذشته دو بار در رده چهارم ایستاد و این دوره درخشش ورزشکاران ایرانی موجب شد  کاروان ایران نسبت به دو دوره گذشته یک پله صعود کند.
شروع خوب ایران با شاهین ایزدیار
استارت طلای کاروان ایران توسط شاهین ایزدیار زده شد و این جوان 25 ساله کشورمان موفق شد در ماده 100 متر پروانه کلاس S10 به نخستین طلا دست یابد تا آغاز کننده شروع طوفانی کاروان ایران در این بازی‌ها باشد. البته این پایان کار پرافتخارترین ورزشکار ایران در این دوره از مسابقات نبود و روزهای بعدی او هم با طلا سپری شد و ایزدیار تا روز آخر برای کاروان ایران طلا گرفت تا با شش مدال طلا و یک نقره بیشترین مدال را برای کاروان ایران به دست آورد. ایزدیار پیش از حضور در جاکارتا وعده شش طلا را داد و به خوبی به وعده خود عمل کرد و به تنهایی 10 درصد از مدال های طلای کاروان ایران را به دست آورد. البته در پایان این دوره از بازی‌ها یک شناگر از کشور چین موفق شد عنوان بهترین و پرافتخارترین ورزشکار بازی‌ها را به خود اختصاص بدهد. ژو‌های‌جیائو، شناگر 24 ساله چینی 6 طلا و 3 نقره به دست آورد. پس از این ورزشکار، شاهین ایزدیار ستاره کاروان ایران به عنوان دومین ورزشکار برتر بازی‌های پاراآسیایی 2018 معرفی شد.
ستاره‌های ناراضی!
در رشته‌های انفرادی هم کاروان ایران پر بود از ستاره؛ ستاره‌هایی که به یک مدال خوشرنگ راضی نبودند و می‌خواستند یک تنه کاروان ایران را در جدول رده بندی بالا بکشند. پس از ایزدیار ستاره‌های دیگری هم در آسمان جاکارتا خوش درخشیدند، ستاره‌هایی همچون ساره جوانمردی که به عنوان پرچمدار ایران به 2 مدال طلای تیراندازی دست یافت. یا ستاره‌های نه چندان نام آشنایی همچون وحید علی نجیمی و مهدی اولاد در رشته دوومیدانی که هرکدام موفق شدند 2 طلا را به خود اختصاص دهند، یا حامد امیری که در پرتاب دیسک و نیزه، پرتاب‌هایش فراتر از سایر رقبایش بود و به طلا نشست.
اشک ها و لبخندها در جاکارتا
از میان چهره‌های نامدار در بخش جانبازان و معلولین می‌توان به زهرا نعمتی و سیامند رحمان اشاره کرد. ورزشکارانی که همیشه پرچم ایران را بر فراز سایر کشورها به آسمان برده‌اند و باعث افتخار شده‌اند. زهرا نعمتی یکی از ستارگان نامداری بود که در این مسابقات یک بار گریه کرد و یک بار خندید. زهرا نعمتی در مسابقه نهایی ریکرو با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب وون از کشور چین شد و به مدال نقره بسنده کرد. او  پس از شکست مقابل نماینده چین اشک ریخت اما موفق شد در قالب تیم میکس ریکرو به همراه غلامرضا رحیمی به مدال طلا دست یابد. روز ماقبل پایانی این رقابت‌ها هم مصادف بود با زورآزمایی سیامند رحمان؛ وزنه‌برداری که همیشه بوی طلا می‌دهد این بار هم علاوه بر کسب طلا، رکورد شکست.
نتایج شیرین در رشته‌های تیمی
با وجود حذف مسابقات فوتبال ۷ نفره و ۵ نفره در این دوره، بازهم رشته‌های تیمی همچون والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و گلبال با کسب مدال طلا خوش درخشیدند. تیم ملی والیبال نشسته مردان اولین تیمی بود که رقبای خود را از پیش رو برداشت و بر روی سکوی اولی ایستاد. تیم گلبال مردان و تیم ملی بسکتبال با ویلچر هم دنباله‌رو والیبال بودند و توانستند بر سکوی اولی بایستند تا طلای رشته‌های تیمی  مردان کشورمان را از آن خود کنند و اجازه قدرت نمایی به تیم‌های دیگر ندهند. در بخش زنان هم تیم ملی والیبال نشسته بانوان دوم شد و گلبال بانوان هم در جایگاه سوم ایستاد.
رقابت حساس ایران و کره برای دومی
در آخرین ساعات بازی‌های آسیایی، تیم‌های ایران و کره جنوبی رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند و دو تیم با 50 طلا در تعداد این مدال برابر شدند و ایران با یک مدال نقره بیشتر در جایگاه دوم ایستاد اما کره‌ای‌ها موفق شدند 3 طلا بگیرند و ایران یک طلا کسب کرد و در پایان این کره بود که در این رقابت به پیروزی رسید. در پایان چین با ۱۷۲ طلا، ۸۸ نقره و ۵۹ برنز بر سکوی اول تکیه زد و کره جنوبی با ۵۳ طلا،۴۵ نقره و ۴۷ برنز سکوی دوم را در اختیار گرفت و کاروان پرافتخار ایران با ۵۱ طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز و در مجموع ۱۳۶ مدال بر سکوی سومی ایستاد. تیم‌های ژاپن، اندونزی، ازبکستان، تایلند، مالزی، هند و هنگ‌کنگ جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.
پیام تبریک جهانگیری
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با صدور پیامی پیروزی ورزشکاران کشورمان در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را تبریک گفت. در بخشی از این متن آمده است:«پیروزی ورزشکاران قهرمان پارالمپیکی کشورمان به ویژه زنان ورزشکار در رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا و کسب مقام سوم این دوره از مسابقات، غرور آفرین و لذت بخش است. از تلاش و پشتکار تمامی ملی پوشان پارالمپیکی، مربیان و اعضای کادر فنی کاروان ورزشی ایران صمیمانه سپاسگزاری می کنم و این پیروزی بزرگ که موجب تقویت امید و نشاط در جامعه شد را به یکایک ورزشکاران عزیز و خانواده های محترمشان، مردم شریف و قهرمان پرور ایران و به همه دست اندرکاران ورزش کشور تبریک می گویم.»
سلطانی‌فر: موفقیت‌های کاروان امید استثنایی بود
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات ورزشی گفت: «سال 97 سالی پُر از رویداد داشتیم که با نتایج منحصر به فرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی آغاز شد و بعد هم کاروان ایران با کسب 62 مدال در بازی‌های آسیایی افتخارآفرینی کرد و بیشترین تعداد مدال را پس از انقلاب اسلامی کسب کرد و الان هم کاروان پاراآسیایی ما در این دوره با کسب 136 مدال یک نتیجه بسیار فوق‌العاده و استثنایی را ثبت کرد که این موفقیت را به جامعه ورزش و همه ایرانیان در سراسر جهان که قلب‌شان برای ایران می‌تپد، تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد و در ادامه شاهد موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باشیم و بعد از سال‌ها بتوانیم جام قهرمانی آسیا را کسب کنیم.» وی در پاسخ به این پرسش که دو عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال بازنشسته هستند و آیا اقدامی در این خصوص صورت گرفته است؟ گفت: «21 بار در این مورد توضیح داده‌ام!»
پیام تبریک لاریجانی
پس از درخشش کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی این موفقیت را تبریک گفت. در بخشی از پیام لاریجانی آمده است:«ورزشکاران قهرمان کاروان «خودباوری و امید» سرافرازانه با تلاش و همت خویش و با اتکا به خداوند توانستند بر رقبا پیروز گشته و طنین‌انداز سرود پیروزی و فتح شوند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد