hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصرار شهرداری کرج به حذف سبدهای زباله از سطح شهر

اصرار شهرداری کرج به حذف سبدهای زباله از سطح شهر

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: سبدهای جمع‌آوری شده از جلوی درب منازل شهروندان پس از شستشو و ضدعفونی به آنها تحویل داده می‌شود.
علی اصغر همتی با اشاره به اینکه باید از زوایای مختلف به طرح جمع‌آوری سبدهای زباله از مقابل ساختمان‌ها توجه شود، گفت: برخی از شهروندان زباله را هر ساعتی که بخواهند مقابل ساختمان می‌گذارند.
وی به فعالیت تفکیک کنندگان غیرمجاز زباله اشاره کرد که زحمات نیروهای خدمات شهری را چند برابر کرده و در بسیاری از مواقع زیر سوال می برند، گفت: محیط زیست شهری تحت تاثیر شیرابه حاصل از زباله‌های جمع‌آوری شده قرار می‌گیرد زیرا برخی از شهروندان زباله‌ها را در طول روز نیز درون این سبدها قرار می‌دادند.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه به ابتلای برخی از پاکبانان به ویروس کرونا اشاره کرد و هدف از اجرای این طرح را حذف زباله، حذف تفکیک کنندگان غیرمجاز زباله‌ و همچنین صیانت از جان و سلامتی شهروندان و پاکبانان اعلام کرد.
همتی در بخش دیگری به اهمیت فرهنگ سازی در این خصوص اشاره کرد و گفت: سعی کرده‌ایم این مهم را با چاپ بنر، بروشور، پخش از تلویزیون‌های شهری و مصاحبه با رادیو و تلویزیون استان پیگیری کنیم. 
وی به چاپ ۵۰ بنر و نصب در مناطق دهگانه اشاره کرد و گفت: ۲۴ ساعت قبل از برش‌کاری سبدهای زباله، تراکت آموزشی درب منازل توزیع شده است و نیروهای خدمات شهری نیز به صورت چهره به چهره اقدام به اطلاع رسانی کرده‌اند.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه در برخی مناطق اگر نیاز به جانمایی مخازن مکانیزه باشد، انجام می‌شود، گفت: در بسیاری از خیابان‌های شهر مخازن مکانیزه وجود دارد.
به گفته همتی سبدهای جمع‌آوری شده پس از شستشو و ضدعفونی به شهروندان تحویل داده می‌شود.
وی به همکاری شهروندان در اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: برخی نیز نسبت به اجرای هر طرحی مقاومت می‌کنند و ایراداتی را مطرح می‌کنند، یکی دیگر از اهداف مهم اجرای این طرح جلوگیری از رها شدن زباله در معابر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد