hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد: عمده‌ترین نگرانی در حال حاضر دورهمی‌های شب یلدا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد: عمده‌ترین نگرانی در حال حاضر دورهمی‌های شب یلدا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عمده‌ترین نگرانی در حال حاضر با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا کاهنده است، یک مراسم سنتی ـ ملی به اسم شب یلدا و دورهمی‌های این شب است.
مجید شیرانی ، اظهار داشت: خوشبختانه با رعایت و همدلی مردم استان و همین‌طور محدودیت‌های اعمال شده، طی دو سه هفته گذشته با یک سیر کاهنده در آمار بیماران مبتلا به کووید19 مواجه بودیم.
وی ادامه داد: قبل از اعمال محدودیت‌ها، آمار بستری‌های بیمارستانی استان تا مرز 400 نفر بستری پیش رفت و تقریبا تمام تخت‌های ICU از بیماران بدحال کرونایی پر بود، که این شرایط اکنون بهتر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: مقایسه آمار کنونی با آمار سه هفته قبل،کاهش 40 درصدی آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا را نشان می‌دهد و همچنین روز به روز روند بیماران سرپایی و ورودی‌های بیمارستانی در استان رو به کاهش است.
شیرانی بیان داشت: درست است که عامل بیماری یک ویروس است اما عامل انتشار این ویروس انسان‌ها هستند، آنچه که در کشور و سایر نقاط دنیا برآورد شد این بود که در حال حاضر بیشترین عامل انتشار ویروس، دورهمی‌های کوچک و فامیلی هستند، در استان چهارمحال و بختیاری سهم این دورهمی‌ها و تجمعات در ابتلای افراد به ویروس کرونا، حدود 70 درصد برآورد شده است.
وی با بیان این که مردم استان به خوبی این مسئله را رعایت کردند، اظهار کرد: با رعایت مردم استان، دورهمی‌ها و گردهمایی‌ها خیلی کم شد و جشن‌ها و مراسمات سوگواری کم و به ندرت برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عمده‌ترین نگرانی در حال حاضر با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا کاهنده است، یک مراسم سنتی-ملی به اسم شب یلدا است، به خصوص که شب یلدا همیشه افراد فامیل دور افراد مسن‌تر و بزرگان فامیل جمع می‌شوند و این کار در زمان کنونی بسیار خطرناک است.
شیرانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته همه ما علاقه‌مند بودیم که این شب را در کنار همدیگر بگذرانیم، افزود: عاجزانه از طرف همه کادر بهداشت و درمان استان از همه مردم درخواست داریم که امسال شب یلدا به گونه دیگری برگزار شود.
وی ادامه داد: با توجه به این که شب یلدا مصادف است با روز پرستار، خواهش می‌شود به احترام پرستارانی که 10 ماه فداکارانه و صبورانه در این جبهه می‌جنگند، مردم استان این مراسم را به صورت مجازی و تلفنی برگزار کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد:همین‌طور که اعمال محدودیت‌ها و رعایت قوانین بهداشتی، بسیار آهسته روند این بیماری را کم می‌کند، در صورت عدم رعایت به خصوص در فصل زمستان که محیط‌ها بسته است، ممکن است این بیماری به صورت تصاعدی شعله‌ور شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد