hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برخی روستاهای استان ایلام همچنان از دسترسی به شبکه تلفن‌همراه محروم هستند

برخی روستاهای استان ایلام همچنان از دسترسی به شبکه تلفن‌همراه محروم هستند

گلایه از عدم آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه در بعضی از روستاها ایلام کماکان ادامه دارد و مسئولان از برطرف‌شدن مشکل در آینده نزدیک سخن می‌گویند.

عدم در دسترس‌بودن و برقراری ارتباط با شبکه تلفن همراه یکی از مشکلات روستاهای دور و نزدیک استان ایلام است؛ مشکلی که همواره مورد گلایه مردم این مناطق واقع شده است و در پیگیری‌های خود با این پاسخ روبه‌رو می‌شوند "در دست بررسی است" و یا "به‌زودی رفع مشکل می‌شود".

اما نه‌تنها در دست بررسی بودن به فرجام نرسیده است بلکه مشکل نیز کما فی‌السابق وجود دارد و هرروز به دامنه آن افزوده می‌شود.

فرحی از شهروندان ایلامی با ابراز گلایه از آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه در استان ایلام و خاصه روستاها و بخش‌ها عنوان داشت: در شرایط فعلی که تنها وسیله ارتباطی همین تلفن همراه است، این امکان هم برای بسیاری از مردم ایلام که در روستاها و بخش‌ها زندگی می‌کنند فراهم نیست.

وی ضرورت وجود این برقراری ارتباط را یادآور و گفت: به علت عدم برقراری ارتباط فرزندان ما امکان استفاده از آموزش‌های آنلاین در بستر فضای مجازی را ندارند، نقاط کور بسیار است و برای برقراری یک ارتباط کوتاه باید بیش از 20 تا 30 نقطه را جابه‌جا کنید تا با کمترین آنتن دهی بتوانید تماسی برقرار کنید.


میرابی از شهروندان ساکن در شهر ایلام نیز وضعیت آنتن‌دهی در بسیاری از نقاط شهر ایلام را مناسب ندانست و گفت: در محلات رزمندگان، فرهنگیان و قسمت بان برز و با بور امکان برقراری ارتباط به‌سختی ممکن است.

وی در ادامه گفت: هر بار که این مشکل رسانه‌ای می‌شود، مسئولان فوراً با این پاسخ که «به‌زودی برطرف می‌شود» موضوع را پاسخ می‌دهند؛ درحالی‌که نه‌تنها مشکل را برطرف نمی‌کنند بلکه دامنه آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

برآیند بررسی‌های خبرنگار تسنیم از نقاط مختلف شهر ایلام و خاصه در بخش‌ها و روستاهای استان ایلام بر آن است که آنتن‌دهی ضعیف، عدم برقراری ارتباط و شنیدن صدای «مشترک موردنظر در دسترس نیست» دردی است که علاوه بر آن‌که گلایه شهروندان ایلام را آشکار کرده است بلکه امکان استفاده دانش آموزان از آموزش‌ها در بستر فضای مجازی را ناممکن کرده است.

در همین زمینه عباس بیرامی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه تلاش‌ها برای برقراری ارتباطی سهل و بدون مشکل توسط اپراتورهای تلفن همراه در ایلام انجام شده است اظهار داشت: کوهستانی بودن استان و وجود برخی نقاط کور در روستاها و بخش‌های تابع استان در حال رفع است.

وی افزود: به‌عنوان مثال برای برطرف کردن مشکل ارتباطی روستاها و بخش‌های شهرستان هلیلان اقدام به ایجاد با ایجاد یک سایت همراه اول کرده‌ایم و عملیات 300 کیلومتر فیبر نوری برای شهرستان ایلام نیز اجرایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: پایش ارتباطی به‌طور مستمر انجام می‌شود و نقاطی که دارای مشکل یا گره کور باشند بدون درنگ رفع مشکل می‌شوند.

وی با ارزیابی دستگاه متبوعه خود از روند آنتن دهی اپراتورهای همراه در استان ایلام گفت: هر فن‌آوری نیازمند زیرساخت‌های مرتبط است و نواقص هر فن‌آوری نیز کم‌وبیش وجود دارد اما در استان ایلام وضعیت ارتباطی در شهرها و روستاها به جزء نقاط کور کوهستانی قابل‌قبول است.

بهرامی یادآور شد: در تلاش هستیم تا پوشش مناطق دارای مشکل در برقراری ارتباط تلفن همراه شناسایی و با برنامه‌ریزی‌های دقیق شرایط برای بهره‌مندی این روستاها از پوشش تلفن همراه فراهم کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد