hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| هزار پیچ مشکلات جاده چالوس

البرز| هزار پیچ مشکلات جاده چالوس

بیش از ۱۶۰ میلیون تردد در محورهای البرز در ایام تابستان امسال ثبت‌شده است و در چنین شرایطی بحث ایمن‌سازی محورهای استان البرز ازجمله کرج - چالوس و نصب تابلوهای هشداردهنده، ایمن‌سازی جاده و به‌کارگیری تجهیزات برای رفع انسداد و بازگشایی مسیرها بیش‌ازپیش الزامی به نظر می‌رسد.


مهار سنگ‌ها ضروری است

شهردار آسارا با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده چالوس گفت: پیاده‌سازی برنامه مدون و فنی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محدوده کرج - کندوان و مهار سنگ‌ها ضروری است. محمدباقر آسرایی بیان کرد: نقاط بحرانی محور کرج - چالوس ازلحاظ پرداختن به مهار سنگ‌ها و لق گیری مشتمل بر محدوده پل خواب، روستای حسنکدر و یا دوراهی نوجان است زیرا امکان بروز حادثه در این نقاط بالا است؛ اما معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز در محدوده‌هایی از محور کرج - چالوس، بیان کرد: ریزش سنگ از خطراتی است که در محورهای کوهستانی همیشه احتمال وقوع آن وجود دارد اما از طرفی عبور از این محورهای کوهستانی هم جذابیت‌ها و شرایط خاص خود را دارد. عباس صفری گفت: برای ایمن‌سازی محورهای کوهستانی مانند محور کرج - چالوس چندین راه وجود دارد که راه اول لق گیری سنگ‌هایی است که انجام عملیات مهار این سنگ‌ها در حریم قانونی فعالیت‌های اداره راهداری استان البرز تعریف‌شده است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز بیان کرد: حریم مجاز راهداری البرز برای مهار سنگ‌ها و انجام عملیات لق گیری ۲۲.۵ کیلومتر است و بعدازآن حریم منابع طبیعی محسوب می‌شود که برای انجام عملیات تحت پوشش این اداره کل ازجمله آبخیزداری تعریف‌شده است. صفری گفت: در محور کرج - چالوس و در حوزه استحفاظی استان البرز حدود شش کیلومتر تونل وجود دارد که پوشش سقف این تونل‌ها عمدتاً سنگی است، به همین دلیل در تونل شماره پنج (امیرکبیر) پروژه‌ای عملیاتی شده که بر اساس آن لغزندگی و لق گیری سنگ‌های داخل تونل تثبیت شود. او ادامه داد: بدین منظور با استفاده از فناوری روز دنیا پروژه‌ای به‌کاربرده‌ایم که در قالب آن توری‌هایی برای مهار سنگ‌ها استفاده می‌شود که اجرای این پروژه برای حدود یک کیلومتر از تونل شماره پنج تعریف‌شده است و در قالب آن پوشش روی سنگ‌ها به‌منظور برقراری امنیت بیشتر مردم در هنگام ترددها انجام می‌شود.

فناوری‌هایی جدید از خارج کشور واردشده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: با توجه به قدمت محور کرج - چالوس و برای ایمنی هرچه بیشتر این محور فناوری‌هایی جدید از خارج کشور واردشده که تاکنون در حدود ۳۰۰ متر از تونل شماره پنج اجرایی شده است. صفری با اشاره به اینکه برای اجرای کامل این طرح در تونل شماره پنج نیازمند انسداد تونل هستیم، گفت: این مهم به‌راحتی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل حدود سه سال است که درگیر پیاده‌سازی این پروژه هستیم. او ادامه داد: بحث ریزش سنگ‌ها و به‌کارگیری اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز آن موضوعی جدی است اما چون در محور کرج - چالوس روستاهای زیادی از ابتدای جاده تا تونل کندوان وجود دارد این موضوع موجب شده که شاهد حجم بالای تردد خودروها باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد