hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بلاتکلیفی دانش‌آموزان روستاهای طبس از بود و نبود اینترنت/ تحصیل همراه با اعمال شاقه

بلاتکلیفی دانش‌آموزان روستاهای طبس از بود و نبود اینترنت/ تحصیل همراه با اعمال شاقه

در حالی ۷۵ دانش‌آموز روستاهای بخش مرکزی طبس با مشکلات قطع و وصلی اینترنت مواجه‌اند که برای یافتن اینترنت مجبورند کیلومترها از روستا دور شوند و خواستار رفع مشکلات و رسیدگی از سوی مسئولان هستند.
حکایت "ز گهواره تا گور دانش بجوی" یکی از ضرب المثل‌های شیرین ما ایرانیان است که بر تحصیل و فراگیری علم تاکید دارد.
از همان دوران کودکی که پا به مدرسه گذاشتیم مهمترین موضوع انشاء برای دانش‌آموزان موضوع "علم بهتر است یا ثروت" بوده است. موضوعی که همه تاکیدش بر فراگیری علم و دانش بود اما در این روزهای کرونایی که تحصیل در فضای مجازی رقم خورده است برای فراگیری علم باید تلاش زیادی به خرج دهیم به ویژه اگر در نقطه‌ای از استان خراسان جنوبی قرار داشته باشیم که از وجود زیرساخت‌ها محروم باشد.
خبرگزاری تسنیم تاکنون در قالب چندین گزارش از مشکل دانش‌آموزان در نبود زیرساخت‌های اینترنت و شبکه‌شاد در نقاط روستایی استان منتشر کرده است و سوژه گزارش امروز نیز مشکلات قطع و وصلی مکرر اینترنت در روستاهای بخش مرکزی شهرستان طبس است.
پرده اول گزارش حکایت دانش‌آموزان روستای جمز در سه کیلومتری شهرستان طبس است. حال سؤال این که چگونه در فاصله سه کیلومتری تا شهرستان طبس، دانش‌آموزان و دانشجویان باید با مشکلات اینترنت دست و پنجه نرم کنند؟
یکی از دانشجویانی که در این روستا ساکن است در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: در روستای جمز مشکلات قطع و وصلی اینترنت به وفور دیده می‌شود و بسته‌های اینترنتی هم پاسخگو نیست و در کلاس آنلاین غیبت خوردم و نتوانستم از موارد مطرح شده استاد در کلاس درس استفاده کنم.
یکی از دانش‌آموزان این روستا نیز معتقد است که ضعیف بودن اینترنت سبب شده تا از بسیاری از کلاس‌های شبکه شاد جا بمانم و با وجودی که وایفا داریم اما اینترنت بسیار ضعیف است و آنتن دهی خوب نیست و نمی‌توانیم از طریق اینترنت گوشی نیز از کلاس‌های مجازی استفاده کنیم.
حال و روز دانش‌آموزان روستای کردآباد که در مجاورت این روستا قرار دارد نیز بهتر از وضعیت دانش‌آموزان روستای جمز نیست.
روستای کرد آباد که 34 دانش ‌آموز دارد و در اینجا نیز مشکلات اینترنت پا برجا است و خانواده‌ها نگران جان فرزندان خود هستند چرا که برای وصل شدن به اینترنت باید به نزدیک جاده اصلی رفته تا به اینترنت دسترسی پیدا کند.
پدر یکی از دانش‌آموزان در روستای کردآباد با گلایه از اینکه مسئولان باید در این اوضاع و احوال بیشتر به فکر مشکلات دانش‌اموزان باشند گفت: هر روز که فرزندم در فضای مجازی کلاس دارد باید به همراه او به نزدیک جاده اصلی بروم تا او در کلاس درس مجازی حاضر شود و این مشکل و نگرانی همه والدین این روستا است که فرزند محصل دارند.
روستای دهشور است نیز حکایتش مانند دو روستای قبلی است با این تفاوت که مشکل اینترنت در این روستا حادتر است و دانش‌آموزان باید برای دسترسی به اینترنت مسیر بیشتری را طی کنند.
بخشدار مرکزی طبس با اشاره به مشکلات مطرح شده در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر 75 دانش‌آموز شهرستان طبس در بخش مرکزی این شهرستان با مشکل جدی اینترنت مواجه هستند که با پییگری انجام شده اعلام شده  تقویت سرعت اینترنت در دست اقدام است.
توکلی افزود: مشکل ضعیف بودن آنتن دهی موبایل برطرف شده و تنها موضوع اینترنت باقیمانده که نیاز به تقویت دارد  ما هم شرمنده اهالی روستا هستیم و هرچند مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام شده و مسئولان وعده دادند که در صورت تامین اعتبار و تجهیزات امکان رفع مشکل این روستاها وجود دارد.
مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات خراسان جنوبی نیز با اشاره به مشکلات دانش اموزان در روستاهای بخش مرکزی طبس گفت: با هدف توسعه ارتباطات و اتصال روستاها به شبکه ملی ارتباطات از سال گذشته پایش‌ها با برنامه‌های خوبی در راستای اتصال به شبکه ملی و به اپراطورها ابلاغ شده که در حال حاضر 155 سایت تامین کننده اینترنت پر سرعت روستایی در استان در دست اقدام داریم.
مصطفی بهی با بیان اینکه سایت‌های در دست اقدام با هدف توسعه ارتباطات و رفع مشکلات اینترنتی در روستاها است افزود: بخشی از این سایت‌ها به منظور ارتقای نسل از دو به چهار و بخشی دیگر در راستای احداث سایت‌های جدید است.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا پایان سال بخشی از مشکلات اینترنت روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار برطرف شود و از ابتدای دولت تاکنون 65 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان اینترنت آنها در دست اقدام است.
مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات خراسان جنوبی افزود: 70 درصد عملیات عمرانی اجرای سایت‌ها در استان انجام شده و تلاش شده تا در شرایط کرونایی که نیاز به اینترنت بیشتر احساس می‌شود مشکلات تا حدی برطرف شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد