hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > غربالگری کرونایی ۵۰ درصد جمعیت گیلان/ ۵۷۰ بیمار بستری داریم

غربالگری کرونایی ۵۰ درصد جمعیت گیلان/ ۵۷۰ بیمار بستری داریم

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از غربالگری ۵۰ درصد جمعیت استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۷۰ بیمار در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۱۱۰ نفر آنان وخیم است و در ICU هستند.
دکتر آبتین حیدرزاده ، با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان گیلان، اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان تاکنون غربالگری شده اند.
وی از همکاری حدود ۲۸۰۰ تیم سه نفره بسیجی و ۲۰۰ تیم دو نفره هلال احمر در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: شهرها را به محله ها تقسیم کردیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طرح شهید سلیمانی را در شناسایی بیماران کرونایی بسیار کمک کننده دانست و تصریح کرد: در این طرح سفیر سلامت خانوار را انتخاب می کنیم و سفیر سلامت می تواند روزانه با سامانه طرح تماس بگیرند و علائم و نشانه های موجود در افراد خانواده را اعلام کند لذا سامانه اقدام به مراجعه و ارسال بسته های حمایتی و اعزام فرد بیمار به مراکز نقاهتگاهی یا بیمارستان ها می کند.
حیدرزاده، با بیان اینکه طی چند روز اخیر بستری روزانه بالای ۱۰۰ نفر را داشتیم، خاطرنشان کرد: برخی این سوال را دارند که چرا با اجرای طرح شهید سلیمانی همچنان شاهد افزایش بستری ها هستیم، زیرا نتیجه اجرای طرح ۱۴ روز آینده مشخص می شود و قطعا با کاهش آمارها مواجه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز مردم از فرصت قرنطینه استفاده نمی کنند و همچنان در میهمانی ها و دورهمی ها بدون ماسک در کنار هم قرار می گیرند و سپس افزایش ابتلا می شوند، اما در درازمدت به کمک سفیران سلامت می توانیم بیماری را کنترل کنیم.
معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۰۵ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم، گفت: هم اکنون ۵۷۰ بیمار در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۱۱۰ نفر آنان وخیم است و در ICU هستند.
وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، اظهار کرد: افرادی که امروز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به کرونا مبتلا شوند، دیگر شب یلدا نمی توانند در کنار اعضای خانواده خود باشند و خدای ناکرده نیازمند قرنطینه و بیمارستان هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد