hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماسک‌های فیلتردار موجب انتشار بیشتر بیماری کرونا می شود

ماسک‌های فیلتردار موجب انتشار بیشتر بیماری کرونا می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:ماسک‌های فیلتردار موجب انتشار بیشتر بیماری کرونا می شود .
مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر اینکه افراد باید روش استفاده از ماسک را رعایت کنند، بیان داشت: کسانی که که علائم بیماری دارند باید از ماسک یکبار مصرف یا ماسک های پارچه ای استفاده نمایند و به هیچ عنوان نباید از ماسک فیلتر دار یا 95 N استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه بیماران نباید از ماسک 95N استفاده نمایند، ادامه داد: ماسک فیلتر دار باعت انتشار بیماری و تنفس را برای بیماران سخت می نماید و این بیماران به اشتباه فکر می کنند علائم بیماری شان تشدید پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بیماری کرونا یکی از بیماریهای شدید سرایت‌پذیر است که براحتی از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند و بهترین راه برای جلوگیری انتقال ایزوله شدن و قرنطینه شدن است.

 جوانیان با بیان اینکه علائم بیماری کرونا گسترده است و از یک سرماخوردگی ساده تا فرم‌های شدید که نیازمند بستری هستند شروع می شود، افزود: توصیه می کنیم کوچکترین علائم بیماری حتی سرماخوردگی ساده را در شرایط فعلی کرونا تلقی کنید و خود را قرنطینه نمائید.

وی گفت: ایزوله یعنی بیمار برای اینکه افراد دیگر خانواده و سایر دوستان را مبتلا نکنند در یک  اتاق مجزای مجهز به درب و پنجره باشد و حتی موقع غذا خوردن باید در داخل اتاق باشد و فقط موقع سرویس بهداشتی و حمام با ماسک از اتاق بیرون بیاید.

جوانیان افزود: بعد از سرویس ده دقیقه تهویه روشن باشد و بعد آن از مواد ضدعفونی کننده یا وایتکس یک به 49 رقیق شده شتسشو نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: فرد مبتلا باید به مدت 14 روز در قرنطینه قرار بگیرد و در این زمان با پزشک خانواده یا با شماره تلفن 4030 راهنمایی های لازم را کسب نماید.

وی اذعان داشت: افرادی که علائم بیماری دارند حتما خودشان را قرنطینه نمایند و در محیط کار حاضر نشوند، به هیج وجه از خانه بیرون نروند و چنانچه لازم شد مراجعه حضوری برای تشخیص درمان داشته باشند، با رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک و وسیله نقیله خصوصی استفاده نمایند و شیشه ماشین پایین و قسمت عقب بنشینند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد