hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سیر نزولی شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ امیدوار به کنترل بیماری با کمک مردم هستیم

سیر نزولی شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ امیدوار به کنترل بیماری با کمک مردم هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد سیر شیوع بیماری در روزهای گذشته نزولی است، گفت: امیدوار به کنترل بیماری با کمک مردم هستیم.
پرویز یزدان‌پناه ، اظهار داشت: سیر شیوع کرونا ویروس در این استان در روزهای گذشته نزولی بوده که در صورت ادامه این روند و همکاری مردم امیدوار به کنترل هستیم و البته در روزهای آینده شهرستان‌های با وضعیت کرونایی قرمز ، از وضعیت موجود خارج می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک بدانیم، عنوان کرد: شست و شوی مرتب دست‌ها، حفظ فاصله 2 متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن، عدم شرکت در تجمعات و نداشتن مسافرت به شهرها و استان‌های مجاور برای کنترل کرونا ویروس ضروری است.
یزدان‌پناه ابراز کرد: ضروری است مردم از ملاقات با بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خودداری کنند و به صورت تلفنی یا پیامکی و یا از طریق فضای مجازی جویای احوال بیماران خود باشند.
وی  افزود: برای کنترل کرونا هیچ روشی موثرتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نبوده که انتظار می‌رود مردم باید با رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی، اصول فاصله گذاری، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و عدم حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی نسبت به مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد این استان را سومین استان شاخص کشور در کنترل کرونا دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت تشخیص کرونای استان از 400 تست به 700 تست در روز رسیده است.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه کرونا تاکنون 350 خانواده را در استان دغدار کرده است، ادامه داد: تاکنون 17 هزار و 962 بیمار کرونایی در این استان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد