hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه! دستگیری 6 حفار در استان سمنان

حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه! دستگیری 6 حفار در استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری 6 حفار غیرمجاز در آرادان و مهدی‌شهر خبر داد و پنج نفر از این حفاران غیرمجاز حین حفاری در یک چاه به عمق 20 متر دستگیر شدند.
سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی با اعلام این خبر افزود: پنج حفار غیرمجاز از این تعداد در حال حفاری در اطراف یکی از تپه‌های تاریخی آرادان دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد با هدف به دست آوردن اشیای تاریخی از چاهی با بیش از 20 متر عمق اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند و همگی دستگیر شدند.
 فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری یک حفار غیر مجاز در مهدی‌شهر نیز خبر داد و افزود: این فرد به همراه چهار نفر همدست در مناطقی از شهرستان مهدی‌شهر در حال حفاری بودند.
سرهنگ کربلایی غلامی بیان کرد: این حفار غیرمجاز دستگیر و همدستان وی پس از متواری شدن، شناسایی شدند و دستگیری آنها در دستور کار عوامل انتظامی و یگان با هماهنگی مرجع قضایی قرار گرفت.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
وی یادآوری کرد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد