hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کمبود نیروی محیط‌بان در استان گلستان/به ازای هر ۱۸ هزار هکتار یک نفر داریم

کمبود نیروی محیط‌بان در استان گلستان/به ازای هر ۱۸ هزار هکتار یک نفر داریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی برای حفاظت از عرصه‌های تحت مدیریت گفت: به ازای هر ۱۸ هزار هکتار در گلستان یک محیط بان وجود دارد.
محمدرضا کنعانی، اظهار داشت: 135 محیط بان در گلستان فعالیت می‌کنند و به ازای هر 18 هزار هکتار در استان یک محیط بان داریم.
وی افزود: سال گذشته 14 محیط بان جدید در استان استخدام شدند و امسال هم 14 محیط بان دیگر جذب خواهند شد که جزو سهمیه سالانه گلستان است.
وی ادامه داد: 73 درصد پست‌های سازمانی ما در حوزه اجرایی بلاتصدی است و باید کمک شود تا تعدادی نیروی انسانی به جمعیت محیط بانان استان اضافه کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه یک محیط بان به ازای هر 18 هزار هکتار در استان بسیار کم است، گفت: شعار سازمان محیط زیست 80 میلیون محیط‌بان است و ما باید به دنبال آن باشیم تا از ظرفیت مردم استفاده کنیم.
کنعانی با بیان اینکه در حفاظت از محیط زیست تنها هستیم، تصریح کرد: طرح «همیار محیط زیست» ظرفیتی است تا هر فرد علاقمند به محیط زیست در آن عضو شود، همچنین شبکه‌ای از تشکل‌های محیط زیستی ایجاد کردیم که هیئت مدیره دارند و جلسات منظم به منظور هم اندیشی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم روی مسائل محیط زیست بسیار حساس هستند و ما بسیاری از حرف‌های مردم را قبول داریم، باید انتقاد پذیر باشیم و کم کاری‌ها را جبران کنیم.
وی یادآور شد: باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده و اتفاقات را رصد کنیم، کوهنوردان و علاقمندان می‌توانند در حفظ محیط زیست به ما کمک کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد