hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سوز سرمای گرانی در بازار وسایل گرمایشی/ قیمت‌های لوازم گرمایشی در بیرجند یخ زد

سوز سرمای گرانی در بازار وسایل گرمایشی/ قیمت‌های لوازم گرمایشی در بیرجند یخ زد

این روزها بازار فروش وسایل گرمایشی در بیرجند یخ زده است و قیمت بخاری، پکیج و وسایل گرمایشی افزایش داشته و سبب شده برخی از مردم به ناچار به سمت خرید وسایل دست دوم بروند.
 برای خرید بخاری وارد فروشگاه لوازم خانگی می‌شویم با دیدن قیمت‌های فضایی برق سه فاز ما را می‌گیرد و از همان جا به عقب برگشته و راه خانه را در پیش می‌گیریم بی آنکه خریدی کرده باشیم.
در این دو هفته اعمال محدودیت‌ها در شهر بیرجند این صنف بیشترشان تعطیل‌اند اما حکایت جولان افزایش قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی مربوط به امروز و دیروز نیست.
از ابتدای سال تاکنون بازار لوازم خانگی روزهای پر فراز و نشیبی را به خود دیده است و دیگر مردم تا نیاز واقعی برای خرید و تامین کالایی نداشته باشند به سراغ بازار لوازم خانگی نمی‌روند.
در حال حاضر تامین خوراک و هزینه‌های جاری و ضروری زندگی برای همه مردم در اولویت است البته زوج‌های جوانی هم هستند که برای تشکیل زندگی مجبورند پی این قیمت‌های سرسام آور را به تن مالیده و به هر طریقی شده بخشی از وسایل ضروری زندگی را خریداری کنند.
هر چه فصل پاییز به آخر می‌رسد شبهای کویری خراسان جنوبی هم سردتر می‌شود و مردم مجبورند برای در امان بودن از شب‌های سرد کویر بخاری‌ها را روشن کنند.
در این اوضاع متأسفانه اگر بفهمیم بخاری منزل خراب شده غمی بزرگ به سراغ‌مان خواهد آمد و دغدغه تأمین هزینه خرید بخاری جدید به مشکلات زندگی اضافه می‌شود.
از روی اجبار روانه بازار می‌شویم و وقتی قیمت‌های بخاری را مشاهده می‌کنیم از خرید منصرف می‌شویم و مجبور می‌شویم به سراغ بخاری‌های دست دوم برویم.
یکی از همشهریان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: با هزار امید برای خرید بخاری به بازار لوازم خانگی رفتم اما وقتی از فروشنده قیمت بخاری را پرسیدم، از خرید منصرف شدم.
وی افزود: قیمت‌ها حکایت از رقمی بیش از یک میلیون و 400 هزار تومان داشت و این مبلغ برای من بسیار سنگین است و ترجیح می‌دهم از اجناس دست دوم استفاده کنم تا بتوانم هزینه‌ها را مدیریت کنم.
یکی از فروشندگان لوازم خانگی در بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: قیمت بخاری از سال گذشته تاکنون تغییر زیادی کرده است به طوری که اگر یک بخاری معمولی سال گذشته 600 یا 700 هزار تومان عرضه می‌شد امسال به بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.
این روزها بازار خرید پکیج نیز بسیار سرد است چرا که با افزایش قیمتی که داشته کمتر کسی میت‌واند برای خرید اقدام کند.
یکی از نمایندگی‌ها و فروشندگان پکیج‌های دیواری در بیرجند نیز به خبرنگار تسنیم گفت: پکیج این روزها نایاب شده و مانند سال‌های گذشته پکیج به صورت نامحدود در اختیار نمایندگی‌ها قرار نمی‌گیرد این درحالی است که تقاضا برای وسایل گرمایشی بیشتر شده است.
وی ادامه داد: قیمت‌ها آنچنان بالاست که مردم ترجیح می‌دهد کالای کارکرده و دست دوم تهیه کنند و هر کسی توان خرید پکیج نو را ندارد.
این فروشنده اظهار داشت: همه مشتری‌ها اصرار می‌کنند که به آن‌ها تخفیف بدهیم اما عرضه پکیج مانند گذشته نیست و به دلیل اینکه برخی از قطعات آن وارداتی است عرضه آن سهمیه بندی شده و هفته‌ای دو یا سه پکیج در اختیار ما قرار می‌گیرد در حالی که قبل از این هر تعداد که نیاز داشتیم تحویل می‌شد.
وی عنوان کرد: از ابتدای آبان امسال یک میلیون و 500 هزار تومان به قیمت پکیج اضافه شده و با افزایش قیمت در بازار پکیج، تقاضا هم کم شده چرا که قیمت یک پکیج معمولی برای یک واحد 75 متری 18 میلیون تومان برای مشتری فاکتور می‌شود.
این فروشنده ادامه داد: مردم با این شرایط ترجیح می‌دهند اجناس دست دوم تهیه کنند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی در بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: بازار لوازم خانگی هم مانند دیگر بازارها از ابتدای سال تاکنون روند افزایشی داشته و رشد قیمت‌ها تنها مخصوص خراسان جنوبی نیست.
انصاری با تایید افزایش قیمت و کم شدن سهمیه‌ها برای پکیج افزود: به دلیل اینکه برخی از لوازم پکیج وارداتی است شاهد کمبود کالا و سهمیه بندی این نوع وسیله گرمایشی در بین نمایندگی‌ها هستیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد