hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > لیفت لثه؛ مزایا و قیمت آن

لیفت لثه؛ مزایا و قیمت آن

بسیاری از افراد از پایین بودن بیش از حد لثه‌ی خود ناراضی هستند و این موضوع زیبایی لبخند آنان را تحت تاثیر قرار داده است. لیفت لثه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این نوع از اختلالات لثه‌ای باشد.
​​​​بسیاری از افراد از پایین بودن بیش از حد لثه‌ی خود ناراضی هستند و این موضوع زیبایی لبخند آنان را تحت تاثیر قرار داده است. لیفت لثه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این نوع از اختلالات لثه‌ای باشد. لیفت لثه به معنی بالاتر بردن لبه‌های لثه می‌باشد که در نتیجه‌ی آن لثه‌ی فرد به هنگام لبخند نمود کمتری خواهد داشت.
به طور کلی لیفت لثه به دو روش انجام می‌شود. روش اول به کمک تیغ جراحی و روش دوم استفاده از لیزر برای بالاتر بردن لثه. با روی کار آمدن روش‌های دندانپزشکی با لیزر، استفاده از تیغ جراحی در دندانپزشکی‌ها کمتر شده است و بسیاری از خدمات مربوط به دندانپزشکی با لیزر انجام می‌شوند.
لیفت لثه؛ مزایا و قیمت آن
در ادامه این مطلب با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با لیفت لثه، چگونگی انجام آن، مزایا و معایب آن با شما در میان بگذاریم و بگوییم این عمل برای چه کسانی مناسب بوده و چه کسانی گزینه مناسبی برای انجام این عمل نمی‌باشند.

لیفت لثه چیست؟

شاید پیشتر نام لبخند لثه‌ای به گوشتان خورده باشد. لبخند لثه‌ای زمانی رخ می‌دهد که لثه فرد پایین‌تر از حالت عادی بوده و مقدار زیادی از لثه به هنگام لبخند دیده شود. در این زمان فرد می‌تواند با انجام عمل لیفت لثه، زیبایی لبخند خود را بازیابد. در این عمل مقداری از لثه فرد، با استفاده از روش‌هایی بالا برده می‌شود تا میزان نمایش لثه به هنگام لبخند کاهش یابد.
عوامل مختلفی ممکن است باعث عدم تناسب لثه‌ها گردند. در برخی موارد ممکن است این مشکل ناشی از نوعی بیماری خاص، مصرف برخی دارو‌ها و یا ژنتیک باشد.
به طور کلی لیفت لثه با دو روش مختلف انجام می‌پذیرد. روش اول استفاده از تیغ جراحی برای بالا بردن لثه می‌باشد و روش دوم استفاده از لیزر برای بالا کشیدن لثه می‌باشد. هر دو روش به نوبه‌ی خود دارای مزایا و معایب منحصر به خود می‌باشند، اما در حال حاضر استفاده از لیزر در خدمات دندانپزشکی رواج بیشتری دارد و بسیاری از دندانپزشکان نیز برای انجام عمل لیفت لثه از لیزر استفاده می‌کنند.

لیفت لثه چگونه انجام می‌شود؟

هنگامی که بیمار برای انجام عمل لیفت لثه اقدام می‌کند، در جلسه اول درمان مورد معاینه قرار خواهید گرفت. طی این جلسه، دندانپزشک اطلاعات کاملی در ارتباط با عمل لیفت لثه، چگونگی انجام آن و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه خواهید شد در اختیارتان قرار خواهد داد و خواسته‌هایتان را خواهد شنید. برخی از دندانپزشکان در همان جلسه اول درمان، با خودکار، محلی را که لثه پس از لیفت قرار خواهد گرفت را نشان می‌دهد تا بیمار از نتایجی که باید انتظارشان را داشته باشد، آگاهی یابد.
لیفت لثه؛ مزایا و قیمت آن
در جلسه دوم پس از تزریق داروی بی‌حسی موضعی به لثه، درمان آغاز خواهد شد. در این جلسه دندانپزشک باید پس از اثر کردن داروی بی‌حسی، شروع به تراش دادن و فرم‌دهی لثه‌ها نماید. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، لیفت لثه‌ها می‌تواند با یکی از دو روش تیغ جراحی و یا لیزر انجام پذیرد. درمان با لیزر معمولا سرعت بهبود بالاتری دارد و به همین خاطر امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در مواردی ممکن است لیفتینگ لثه به این سادگی نباشد و دندانپزشک مجبور شود برای بالاتر کشیدن لثه‌ها، آن‌ها را از استخوان جدا کرده و پس از تراش دادن استخوان، مجددا آن‌ها را جایی بالاتر از جای قبلی قرار دهد. البته شاید به نظرتان آید که این دشوار خواهد بود و با درد بسیار زیادی روبه‌رو خواهید شد. اما اینطور نیست و این روش درمانی برخلاف بسیاری از روش‌های درمانی مرتبط با دهان و دندان، عوارض و درد چندان زیادی ندارد. تنها عوارضی که ممکن است پس از انجام این عمل با آن روبه‌رو شوید، کمی تورم می‌باشد که در مدت چند روز از بین می‌رود.
بعد از انجام عمل لیفت لثه بهتر است تا چند روز از خوردن غذا‌های سفت، تند و چسبنده پرهیز کنید و به آرامی از مسواک استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از عفونت لثه‌ها می‌توانید از دهان‌شویه‌های آنتی‌باکتریال استفاده نمایید.

مزایای لیفت لثه

لیفت لثه نیز مانند سایر روش‌هایی که برای اصلاح طرح لبخند به کار می‌روند، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی افراد دارد و می‌توان گفت اصلی‌ترین مزیت آن نیز ایجاد زیبایی می‌باشد. اما مزایای لیفت لثه محدود به همین مورد نمی‌شود و این روش درمانی مزایای بسیار دیگری نیز دارد. برخی از اصلی‌ترین مزایای لیفت لثه به شرح زیر می‌باشد:
  • برطرف نمودن عدم تناسب و تقارن لثه‌ها
  • بهبود یافتن ظاهر دندان‌ها و بیشتر دیده شدن آن‌ها
  • درمان برخی از بیماری‌های شایع لثه
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه
  • نتایج دائمی لیفتینگ لثه
  • طول درمان کوتاه‌مدت

لیفت لثه؛ مزایا و قیمت آن

معایب لیفت لثه

با تمام مزایای گفته شده، لازم به ذکر است که این روش نیز مانند سایر روش‌های درمانی، معایبی را نیز به همراه دارد. برخی از اصلی‌ترین معایب لیفت لثه به شرح زیر می‌باشند:
  • ممکن است بدن بیمار به داروی بی‌حسی واکنش نشان دهد
  • تورم و سوزش کوتاه مدت پس از انجام لیفتینگ

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام عمل لیفت لثه می‌باشند؟

به طور کلی می‌توان گفت که انجام عمل لیفت لثه برای تمام کسانی که با عدم تناسب لثه روبه‌رو هستند، مناسب می‌باشد. اما مناسب‌ترین کاندید‌ها برای انجام این عمل کسانی هستند که ریشه‌های دندان بسیار قوی و محکم دارند. این جراحی همچنین برای افرادی که از زمان تولد با لثه‌هایی بزرگ نسبت به دندان‌هایشان روبه‌رو بوده‌اند نیز گزینه مناسبی می‌باشد. کاندیدا‌های دیگری نیز برای انجام این جراحی وجود دارند که به شرح زیر می‌باشند:
  • کسانی که با گذر زمان دچار تحلیل لثه شده‌اند.
  • افرادی که به دلیل دندان قروچه در خواب دچار ساییدگی دندان و بزرگی لثه‌ها شده‌اند.
  • کسانی که لب بالایی باریک‌تری دارند و این موضوع سبب گشته لثه آن‌ها بیشتر نمایان کند.
لازم به ذکر است در برخی موارد، لیفت لثه همزان با لمینت دندان‌ها انجام می‌پذیرد تا ظاهری زیبا به دندان‌های فرد بیفزاید و در نتیجه آن فرد صاحب لبخندی زیباتر شود.

لیفت لثه برای چه کسانی موثر نیست؟

اگرچه این جراحی برای بسیاری از افرادی که از عدم تناسب لثه رنج می‌برند، گزینه مناسبی می‌باشد، اما برخی نیز کاندید مناسبی برای انجام این جراحی نیستند. به طور مثال کسانی که لثه‌های بزرگی دارند و طول دندان‌های آن‌ها بسیار کوچک بوده و یا ریشه‌های ضعیفی دارند، کاندید خوبی برای انجام لیفتینگ لثه به حساب نمی‌آیند. زیرا پس از انجام این عمل ممکن است دندان‌های آن‌ها دچار آسیب شده و حتی از بین بروند.
لیفت لثه؛ مزایا و قیمت آن
پیش از اقدام به انجام این عمل حتما با یک متخصص لثه مشورت نمایید تا اطمینان یابید که آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد