hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرکزی| حوزه اصناف استان می‌تواند تا ۲۰۰ هزار اشتغال‌زایی داشته باشد

مرکزی| حوزه اصناف استان می‌تواند تا ۲۰۰ هزار اشتغال‌زایی داشته باشد

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: طی نیمه نخست سال جاری با هدف کنترل قیمت‌ها و روان‌سازی ارتباط بین اصناف و مردم، ۲۱ هزار و ۹۳ مورد بازرسی توسط اتاق اصناف در استان مرکزی انجام‌شده است.


جمشید زند ضمن بیان اینکه اصناف همواره نقش بسیار مهم و پررنگی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور داشته و دارند، اظهار داشت: امسال ۲۱ هزار و ۹۳ مورد بازرسی توسط اکیپ بازرسان اتاق اصناف در استان مرکزی صورت گرفته که از این میزان سه هزار و ۸۸۲ مورد مربوط به اراک است.

او ضمن بیان اینکه نظارت بر اتحادیه‌ها و اصناف، تنظیم برنامه‌های اصناف و هدایت و حمایت اصناف ازجمله وظایف اتاق اصناف به شمار می‌رود، افزود: حوزه اصناف استان مرکزی می‌تواند تا ۲۰۰ هزار اشتغال‌زایی داشته باشد که باید از این ظرفیت به شکل بهینه برای تحقق توسعه و اشتغال پایدار در استان استفاده کرد. رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بیان داشت: اصناف در بخش تولید به‌عنوان بنگاه‌های کوچک اقتصادی و شبکه توزیع کالا و خدمات، همچنین ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان دارای اهمیت خاص و ویژه است. زند انعطاف‌پذیری بالا، نیاز به سرمایه کمتر و کارایی بالاتر سرمایه، خلاقیت و نوآوری بیشتر و ارزان‌تر، اشتغال‌زایی بیشتر و ارزان‌تر نسبت به ارزش‌افزوده به سرمایه به کار گرفته‌شده را بخشی از مزیت‌های اصناف در مقایسه با صنعت برشمرد. رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در حوزه مشکلات صنفی طی شش‌ماهه نخست امسال در استان مرکزی ۸۵۰ پرونده تشکیل‌شده که ۲۸۹ فقره پرونده مربوط به اراک است.

اوی ادامه داد: همچنین در این مدت ۹۹۲ تخلف صنفی ثبت‌شده که ۳۵۹ مورد مربوط به مرکز استان یعنی اراک است. گزارش‌های مردمی نیز ۹۴۳ مورد و تعداد تخلفات منتهی به شکایت نیز ۹۴ مورد بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد