hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جمع آوری لاشه ۴۰۱ قطعه پرنده از تالاب میقان اراک

جمع آوری لاشه ۴۰۱ قطعه پرنده از تالاب میقان اراک

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تاکنون ۴۰۱ قطعه از لاشه پرندگان که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شده‌اند، از تالاب میقان اراک جمع آوری شده است.
محسن شانقی  اظهار کرد: تاکنون بیماری آنفلوآنزا در تالاب میقان مشاهده شده است و با وجود پایش های مستمر در سایر زیستگاه‌های استان از قبیل آبگیرها و سدها هیچ گونه گزارشی از تلفات این بیماری مشاهده نشده است.
وی با اشاره به پایش واحدهای مرغ داری و روستایی اطراف تالاب میقان گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از تلفات در واحدهای طیور صنعتی و روستایی مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: بنا بر نظر کارشناسان محیط زیست استان، برآورد تعداد غازوحشی در تالاب میقان ۲ هزار قطعه است که با توجه به این بیماری در معرض خطر هستند.
شانقی گفت: کارشناسان اداره کل محیط زیست با توجه به شرایط زیست محیطی منطقه لاشه‌های پرنده‌های آلوده را در یک گودال، به صورت بهداشتی دفن می‌کنند.
میرزایی بیان کرد: تا مادامی که پرنده‌های مهاجر در تالاب میقان حضور دارند می‌توانند به عنوان عامل انتقال آنفلوآنزا مطرح باشند و هنگامی که کوچ کنند می‌توان گفت خطر بیماری رفع شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد