hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فروچاله ها اصفهان را تهدید می کند

فروچاله ها اصفهان را تهدید می کند

فعال محیط زیست گفت: اصفهان شهر موزه ای شناخته شده در تمام دنیاست و اگر دور آن حصاری کشیده می‌شد بیشترین فایده را برای کشور داشت و از تهدید فروچاله ها خبری نبود.

اسماعیل کهرم  با اشاره به اینکه پدیده فروچاله ها کلانشهر اصفهان را تهدید می کند، اظهار داشت: عدم جریان مستمر زاینده رود و تخلیه آبخوان ها و منابع آبهای زیرزمینی علاوه بر تهدید خشکسالی، پدیده فروچاله ها را در اصفهان حاصل کرده است.

وی افزود: فروچاله ها در سطح ۱۰ الی ۲۰ متر و به عمق سه تا چهار متر ایجاد می شود که با توجه به سیستم قدیمی آب و فاضلاب و عدم جریان زاینده رود می تواند کلانشهر اصفهان را تهدید کند.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه پدیده فرونشست از ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر در سال به سه تا چهار متر افزایش می یابد، تصریح کرد: پدیده فروچاله همچون دندانی که از دهان خارج شود می تواند به تاسیسات زیربنایی در شهر آسیب جدی وارد کند.

کهرم با تاکید بر اینکه موقعیت جغرافیایی اصفهان کشش صنعتی شدن را نداشت، گفت: اصفهان به عنوان شهر-موزه در تمام دنیا شناخته شده است و اگر دور اصفهان حصاری کشیده می شد و از قابلیت معماری خیره کننده و بناهای باشکوه و جریان زاینده رود و تالاب گاوخونی استفاده می شد بیشترین عوایدی را برای ساکنان مرکزی کشور به همراه داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد