hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش۳۰ درصدی موارد بستری در مراکز درمانی سیستان وبلوچستان

کاهش۳۰ درصدی موارد بستری در مراکز درمانی سیستان وبلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام کاهش۳۰ درصدی موارد بستری در مراکز درمانی استان در مقایسه با قبل از اعمال محدودیت های جدید گفت: این روند فقط در صورت جدیّت کسبه، بازاریان و کارکنان ادارات و سازمان ها در استمرا این محدودیت ها و به موازات آن کاهش دورهمی های خانوادگی ادامه پیدا خواهد کرد.
دکتر هاشمی شهری افزود: هر چند به دنبال اعمال محدودیت های جدید، کاهش مختصری در موارد مثبت روزانه و موارد جدید بستری بیماران کرونا به وقوع پیوسته امّا این موفقیّت های اندک نیز به شدت شکننده است و هنوز زمان مناسب برای ارزیابی نهائی نتایج این محدودیت ها فرا نرسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استمرار موفقیت های اندک فعلی و کاهش بیشتر موارد ابتلاء و بستری همچنان نیازمند جدیّت و مشارکت جمعی، هم از سوی سازمان ها و نهادهای مرتبط و هم از سوی اقشار مختلف مردم و خانواده هاست.
وی با اشاره به اهمیت شناسائی و جداسازی افراد مثبت از دیگر افراد سالم جامعه گفت:  طرح بیماریابی خانه و محله محور نیز با مشارکت جدّی بسیج مستضعفان و تعداد دیگری از نهادهای مرتبط و با همکاری و محوریت استانداری، فرمانداری ها و شهرداری ها در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دکتر هاشمی شهری در عین حال از مردم درخواست کرد تا همچنان از سامانه های تلفنی و اینترنتی ۴۰ ۳۰ برای ثبت اطلاعات خود و اعلام علائم بیماری استفاده کنند. 
وی با بیان این مطلب که تعداد موارد مثبت شناسائی شده در استان نیز به میزان  ۲۰ درصد کاهش داشته است گفت: تا کنون بیش از ۵۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شده است و روزانه بیش از ۵۰۰ تست آزمایشگاهی کرونا هم از بیماران  مشکوک اخذ می شود. به گفته دکتر هاشمی شهری تمامی هزینه های آزمایشاتی که در مراکز دولتی از بیماران مشکوک انجام می شود رایگان بوده و با تامین اعتبار از سوی دانشگاه های علوم پزشکی استان وجهی از مراجعان به مراکز غربالگری سرپائی بابت انجام آزمایش اخذ نمی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعداد تخت های بستری و مراقبت ویژه اختصاص یافته به بیماران کرونا مثبت و بیماران تنفسی را ۳۲۰ اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۷۰ تخت بستری عادی و ۵۰ تخت مراقبت ویژه (ICU) است ;I در حال حاضر ۶۵ درصد از مجموع تخت های اختصاص یافته به بیماران تنفسی و کرونا در استان اشغال است، هر این درصد نسبت به روزهای قبل اندکی کاهش یافته است.   
وی افزود: هر چند در چند روز اخیر شاهد کاهش خفیفی در تعداد موارد جدید بستری هستیم امّا به دلیل اینکه در ۷ تا ۱۰ روز اخیر با شیب تند افزایشی در تعداد موارد ابتلاء و بستری مواجه بودیم شاهد افزایش موارد بستری و به تبع آن افزایش تعداد بیماران بدحال هستیم و به همین دلیل استمرار تعداد متوفیان فعلی و یا حتی افزایش در موارد فوت روزانه ناشی از کرونا در خلال ۷ تا ۱۰ روز آینده محتمل است. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد