hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سردردهای استرسی کودکان را جدی بگیرید

سردردهای استرسی کودکان را جدی بگیرید

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فرزندانی که دارای اختلال و استرس شدید روحی هستند وشب ها دیر می خوابند این علام جدی بگیرید سردردهای شایع در کودکان است.
بابک آزادنیا متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت : «میگرن» و «استرس» یکی از علت های  سردردهای عصبی یا سردردهای استرسی شایع در کودکان است که بیشتر در پسران قابل مشاهده است.
او با اشاره به اینکه علت سردرد به دو دسته تقسیم می شود؛ علت اولیه خود مغز  و دیگری به علت بیماری هایی است که خارج از مغز رخ می دهدبیان کرد:  سردرد های استرسی در کودکان با علائمی همچون پرخاشگری، خواب آلودگی وپرتاب کردن اشیا همراه است .
دکتر آزادنیا با بیان اینکه حتی ضربان قلب، بیماری های التهابی، اختلالات مادرزادی و عفونت های رحم در بروز سردردهای شایع مؤثر است گفت:این  سردردها می تواند دو هفته  طول بکشد یا شاید کمتر به طوریکه سردردهای ناشی از عفونت های تنفسی سرماخوردگی حدود چهارده روز طول می کشد.
این متخصص مغز و اعصاب بابیان اینکه میگرن معمولاً در خانم ها شایع تر است گفت:  علت اصلی میگرن ژنتیکی است و اگر مادر ۹۰ درصد درگیر باشد، فرزندشان هم دچار میگرن همراه با استفراغ می شود و گاهی ناگهانی باعث کاهش سطح هوشیاری می شود.
آزادنیا تاکید کرد: سردردهای ناشی از پرخاشگری و بی خوابی که در بزرگسالان و کودکان دیده می شود، سردردهای دوطرفه ای است  که زمان این سردردها بیشتر در عصرها قابل مشاهده است و حتی افسردگی هم درپی دارد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد