hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ‌افزایش ۵۰ تا ۷۵ درصدی قیمت لاستیک در بازار

‌افزایش ۵۰ تا ۷۵ درصدی قیمت لاستیک در بازار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و آپاراتی‌های اصفهان گفت: قیمت هر عدد لاستیک ماشین‌های سواری ۵۰ تا ۷۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.
محمد شفیعی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و آپاراتی‌های اصفهان با تأیید روند افزایشی قیمت لاستیک ماشین‌های سواری در روند خرید و فروش در بازار، اظهار کرد: قیمت هر عدد لاستیک ماشین‌های سواری ۵۰ تا ۷۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و این تعیین قیمت از سوی تولیدکنندگان لاستیک در کشور بوده است و ارتباطی با بازار و واحد‌های صنفی ندارد.

او افزود: کارخانجات تولید لاستیک و تایر، عامل اصلی تعیین کننده قیمت این محصول در بازار هستند و تولیدکنندگان لاستیک همزمان با پیش‌فروش محصولات خود قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و آپاراتی‌های اصفهان با بیان اینکه لاستیک‌های پیش‌فروش شده از سوی کارخانجات تولید این محصول تا ۱۰ روز آینده وارد بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده لاستیک در بازار برای مصرف کننده به طور متوسط ۶۵ درصد افزایش را تجربه کرده است.

شفیعی اضافه کرد: قیمت لاستیک ماشین‌های غیر سواری و کامیونی هنوز مشخص نشده است و تولیدکنندگان لاستیک هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌اند، اما بی‌شک قیمت این محصولات نیز در آینده افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: قیمت قبلی که تولیدکنندگان برای عرضه محصولات خود در بازار در نظر گرفته بودند، برای آن‌ها صرفه اقتصادی نداشت و هزینه‌هایی از قبیل نرخ بیمه کارگران، افزایش قیمت دلار، بهای برق و مواد اولیه باعث شده تا تولیدکنندگان دست به افزایش قیمت محصولات خود بزنند. دلار مورد نیاز کارخانجات تولید لاستیک تا پیش از تصمیم تولیدکنندگان برای افزایش قیمت از نوع دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تأمین می‌شد، اما اکنون این دلار مورد نیاز آن‌ها از نوع نیمایی و با نرخ ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و آپاراتی‌های اصفهان با بیان اینکه کاهش نرخ ارز و تأمین به موقع‌ارز مورد نیاز تولیدکنندگان بی‌شک منجر به کاهش قیمت این محصول خواهد شد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد افزایش نامحسوس و مجدد قیمت لاستیک راهکار مناسبی برای مبارزه با دونرخی شدن این محصول در بازار و کوتاه کردن دست واسطه از نظام عرضه و تقاضا است.

شفیعی افزود: نباید قیمت محصول مورد نیاز مصرف‌کننده در بازار چند نرخی باشد و با متعادل شدن قیمت‌ها، میزان عرضه و تقاضا برهم منطبق می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد