hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شناسایی بیماران کرونایی در اصفهان؛ به افراد مبتلا خدماتی ارائه نمی‌شود

شناسایی بیماران کرونایی در اصفهان؛ به افراد مبتلا خدماتی ارائه نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر برای ورود به ادارات دولتی، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها کارت ملی افراد چک می‌شود ولی شاید در مراحل بعدی ورود به مکان‌های دیگر هم مستلزم همراه داشتن کارت ملی شود.
 طاهره چنگیز در جمع خبرنگاران در مورد حضور افرادی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود اظهار داشت: یکی از مواردی که سبب شکستن حلقه انتشار این بیماری می‌شود رعایت قوانین قرنطینه است.

وی افزود: سیستم بهداشت از تک‌تک بیماران کرونایی تعهدی در خصوص رعایت قوانین قرنطینه و ماندن در خانه می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: تاکنون ضابطه اجرایی محکمی برای اطمینان از این موضوع وجود نداشت. براساس مصوبه افرادی که می‌خواهند به ادارات دولتی مراجعه کنند و خدمت بگیرند و یا به فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها مراجعه کنند باید حتما کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نیروهای انتظامی و متصدیان در گوشی موبایل خود اپلیکیشن "ماسک" را داشته و این امکان برای آنها فراهم می‌شود که در عرض یک ثانیه با اسکن بارکد کارت ملی، افراد را چک کنند که آیا فرد موردنظر باید قانونا در قرنطینه باشد یا خیر.

چنگیز گفت: چنانچه فردی کارت ملی به همراه نداشته باشد یا توسط اپلیکیشن تایید شود که فرد مورد نظر باید در قرنطینه باشد، هم از ورود وی به اداره جلوگیری می‌شود و هم خدمتی به آن ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی به اجرا درآمده، خاطرنشان کرد: متاسفانه براساس اطلاعات متوجه شدند که تعداد افرادی که قوانین قرنطینه را رعایت نمی‌کردند و به مراکز عمومی مراجعه می‌کردند کم نیست. بیش از 1000 نفر از افراد شناسایی شدند که باید در قرنطینه می‌ماندند ولی به فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها مراجعه کرده بودند که با این کار جان دیگران را به خطر می‌اندازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: از این هفته مقرر شده که سامانه در کل کشور رعایت شود و افراد  توسط نیروهای انتظامی و نگهبانان ورودی و همچنین تعدادی از کارکنان که روسای ادارات معرفی می‌کنند، چک شوند.

وی افزود: در حال حاضر برای ورود به ادارات دولتی، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها کارت ملی افراد چک می‌شود ولی شاید در مراحل بعدی مکان‌های دیگر  هم مستلزم همراه داشتن کارت ملی باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد