hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شکار و استفاده از گوشت پرندگان وحشی ممنوع!

شکار و استفاده از گوشت پرندگان وحشی ممنوع!

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از شکار و یا خرید و فروش پرندگان وحشی جدا پرهیز کنند.
حسین رضوانی با تاکید بر اینکه پرندگان وحشی مهاجر که هم اکنون در تالاب های استان زمستان گذارنی می کنند، می توانند به عنوان مخزن و ناقل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشند، اظهارکرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از شکار و یا خرید و فروش پرندگان وحشی جدا پرهیز کنند.
وی افزود: روستاییانی که در اطراف تالاب های زیستگاه پرندگان مهاجر زندگی می کنند در صورت نگهداری طیور بومی ضمن حصارکشی و محصور کردن این پرندگان در منزل، مکان نگهداری را مسقف کرده و از نگهداری توامان پرندگان آبزی نظیر اردک و غاز در کنار سایر ماکیان خودداری نمایند.
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در ادامه از روستاییان خواست تا ضمن همکاری با ماموران دامپزشکی و توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی از خرید و فروش انواع ماکیان از افراد دوره گرد و دستفروش جدا پرهیز کنند.
رضوانی در پایان اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلوده بودن صنعت طیور مازندران به این بیماری گزارش نشده بنابراین از متصدیان واحدهای طیور صنعتی درخواست می کنیم تا موارد بهداشتی قرنطینه ای را در واحدهای خود جدی گرفته و در صورت مشاهده تلفات غیر عادی فورا مراتب را با ادارات دامپزشکی در میان بگذارند.
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه شماره یک سازمان دامپزشکی کشور، استان مازندران یکی از ۳ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معرفی شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد