hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > «حذف فرماندهان موثر» سیاست دشمن برای تضعیف حشدالشعبی

«حذف فرماندهان موثر» سیاست دشمن برای تضعیف حشدالشعبی

یکی از فرماندهان حشد الشعبی گفت: گروه مقاومت و حشد الشعبی مانع بزرگی برای رسیدن دشمن به اهدافش محسوب می شوند به همین دلیل دشمن تلاش می کند نسبت به تضعیف مقاومت اسلامی و حشد الشعبی اقدام کند و سعی دارد فرماندهان مهم و تاثیرگذار حشد الشعبی را که در دفاع از حریم اسلام و حریم عراق نقش موثری داشتند حذف کرده و با حذف این افراد به تدریج گروه حشد الشعبی را ضعیف و از درون خالی کند.                                    

                                        

سمانه سادات فقیه سبزواری: فرمانده عملیات آزاد سازی شهر «آمرلی» و از همرزمان سردار شهید قاسم سلیمانی است و نه تنها در عراق در مقابل داعش جنگیده است بلکه در سوریه نیز برای دفاع از حریم حرم زینبی همراه همرزمانش دست به اسلحه شدند تا سایه دشمن را از سر مردم بی دفاع کم کنند.
  نامش «سید حامد جزائری» است و لباس روحانیت برتن دارد و در کارنامه رزمش عنوان یکی از فرماندهان حشد الشعبی به عنوان نشان افتخاری می درخشد و اقتدارش موجب شده تا با زیرکی نقشه های دشمن را خنثی و عملیات های نظامی را تا پیروزی نهایی ادامه بدهد.
  حضور این فرمانده نظامی عراقی در قم شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگار خبرگزاری فارس در ارتباط با شرایط حاکم بر وضعیت منطقه و نقش مقاومت با وی گفت و گویی داشته باشد.
   
  آقای جزایری از حضورتان در جنگ های عراق و سوریه بگویید؟
  سال‌های سال است که به عنوان مبارز پا به میدان گذاشتم و پیش از اینکه جنگی در عراق بوجود بیاید در جنگ سوریه به صورت فیزیکی حضور داشتم ودر تمام عملیات هایی که در شهرهای گوناگون از جمله حلب انجام می شد حاضر بودم.
  پس از آن در سال 2014 پیش از صدور فتوای جهادی آیت الله سیستانی در عراق حضور یافتم و در عملیات های مناطق نزدیک کربلا به نام «جرف الصخر» همراه با نیروهای نظامی و انتظامی حضور پیدا کردم و پس از فتوای جهادی و دستور حکومت عراق از نخستین کسانی بودم که در گروه حشد الشعبی عضو شدم و به نوعی می توان گفت که از موسسان حشد الشعبی محسوب می شوم.
   
  در چه مناطق عملیاتی حضور داشتید؟
  در تمام مناطق عملیاتی تقریبا حضور داشتم از مناطق اطراف بغداد گرفته تا منطقه اسحاقی و پس از آن در مسیر و طریق سامرا که در ظرف زمانی 20 روز این مناطق آزاد و محاصره  شهر بلد و شهر سامرا شکسته شد و بعد از آن در شهرهای مختلف عملیات کردیم که از آن جمله می توان به شهر « آمرلی» به عنوان یکی از  شهرهای مهم و حساس اشاره کرد که در محاصره سخت داعش بود و با عملیات و طرفندهای گوناگون این منطقه آزاد شد.
  جُرف الصخر، الانبار  و موصل از دیگر مناطق مهمی هستند که در محاصره دشمن بودند و به لطف خداوند این مناطق را  نیز توانستیم از دست داعش آزاد کنیم.
  
  چه مدت زمان است که در حشد الشعبی حضور دارید؟
  6 سال است که در حشد الشعبی حضور دارم و فرماندهی تیپ های حشد الشعبی را بر عهده دارم و در این مدت به صورت شایسته ای توانستیم تمام عملیات ها را مدیریت کنیم به همین دلیل هر عملیاتی که انجام شده به شکل موفق و مناسب و بدون عقب نشینی و با پیروزی پشت سرگذاشتیم.
   
  وضعیت کنونی منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟
  امروز منطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، هرچند که داعش در منطقه از بین رفته و دشمن به دلیل اینکه در جنگ نظامی شکست خورده به اجبار عقب نشینی کرده است اما دشمن 100 درصد ساکت نمی ماند و عقب نشینی نمی کند.
  در حال حاضر شاهد هستیم که عملیات جنگی دیگری در منطقه توسط دشمن در حال اجرا است و این عملیات خیلی سخت تر و خطرش هم بیشتر از جنگ های نظامی است.
   
  چه عملیات های جنگی از سوی دشمن در منطقه در حال اجرا است؟
  عملیات جنگ های روانی و رسانه ای، جنگ های سیاسی، جنگ های فرهنگی و جنگ های اقتصادی مواردی است که دشمن با ابزارهای مختلف به میدان آمده است و در این راستا کارهایی را پیش می برد که به طور مثال می بینیم دشمن در منطقه به ویژه در عراق وارد عملیات سیاسی و عملیات روانی شده است.
  یک سال از خروج مردمی که برای تظاهرات علیه حکومت عراق و درخواست منحل کردن حکومت و تشکیلات دولتی را داشتند می گذرد و نتیجه آن استعفای نخست وزیر عراق دکتر ابوعادل المهدی بود.
   
  
   
  هدف دشمن از انجام این عملیات ها در منطقه چیست؟
  دشمن با توجه به اینکه در عملیات های نظامی موفق نبوده با فشارهایی که به مقاومت اسلامی و حشد الشعبی وارد می کند قصد دارد این گروه ها را از میدان خارج کند، در این راستا می توانیم به شهادت ناجوانمردانه فرماندهان مقاومت سردار ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی اشاره کنیم.
   
  آیا شهادت سردار ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی تضعیف قوای مقاومت را به دنبال داشت؟ 
  دشمن دنبال کار فرهنگی و سیاسی است به ویژه پس از شهادت فرماندهان مقاومت سردار سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس تلاش های بسیاری برای از هم گسیختن مقاومت و حشد الشعبی انجام داد اما در این زمینه نتوانست به نتیجه برسد و از جایی که این دو سردار از نظر معنوی تاثیر بسیار زیادی روی مقاومت داشتند، گروه مقاومت کمر همت بسته و دست به دست یکدیگر دادند تا برای رسیدن به هدف نهایی ایستادگی کنند.
   
  سردار سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس چه نقشی در مقاومت داشتند؟
  این دو سردار شهید از حامیان و از فرماندهان اصلی مقاومت اسلامی به شمار می رفتند و دشمن از وجود حشد الشعبی، حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی خیلی حساب می برد و هیچ حرکتی را انجام نمی داد مگر اینکه حرکت این دو شهید را پیش بینی کند و در این راستا سعی می کرد تا زمانی که متوجه اقدام و عملیات این دو شهید والا مقام نشده عکس العملی نداشته باشد و درایت و هوشمندی این دو فرمانده موجب شده بود که مقاومت از نقاط قوت بسیاری برخوردار باشد و دشمن مجبور به عقب نشینی شود.
  
در حال حاضر دشمن برای پیشبرد اهدافش در مقابل حشد الشعبی چه اقداماتی را انجام می‌دهد؟
  گروه مقاومت و حشد الشعبی مانع بزرگی برای رسیدن دشمن به اهدافش محسوب می شوند به همین دلیل دشمن تلاش می کند نسبت به تضعیف مقاومت اسلامی و حشد الشعبی اقدام کند و سعی دارد فرماندهان مهم و تاثیرگذار حشد الشعبی را که در دفاع از حریم اسلام و حریم عراق نقش موثری داشتند حذف کرده و با حذف این افراد به تدریج گروه حشد الشعبی را ضعیف و از درون خالی کند.
  امروز دشمن تمام تلاش خود را برای تضعیف قوی ترین نیرویی که روبروی او ایستاده به کار بسته است و با برنامه ریزی حساب شده به دنبال حذف فرماندهان مقاومت است که در این راستا فشارهایی را به حکومت عراق وارد می کند تا حشد الشعبی را ضعیف کند.
   
  دشمن چه اهدافی را با ضعیف کردن حشد الشعبی دنبال می کند؟
  دشمن نقشه های مختلفی را برای رسیدن به اهدافش شروع کرده است که از آن جمله می توانیم به ایجاد منطقه جدید اشاره کنیم. دشمن در تلاش است تا منطقه ای به نام خاورمیانه جدید ایجاد کند به این معنی که نقشه تقسیم کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه و حتی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند.
  دشمن در تلاش است تا هر کشور منطقه به چند کشور تقسیم شود به طور مثال عراق براساس نقشه های دشمنان قرار بود که به سه کشور کردستان مناطق کردنشینان و کشوری که منطقه سنی نشینان و کشوری که منطقه شیعه نشان ها هستند تقسیم شود. در این راستا برای عملیاتی کردن نقشه هایشان به تازگی به تحریک مناطق سنی نشین اقدام و تقاضای خود مختاری و اقلیمی را مطرح کردند تا از عراق جدا شوند و خود مختار باشند.
   
  چه عاملی موجب شد تا آمریکا بخواهد سردار قاسم سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس را به شهادت برساند؟
  شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برای آمریکا بسیار مهم بود زیرا این دو از کسانی بودند که برنامه ها و عملیات های دشمنان را در منطقه خنثی می کردند و به این موضوع ایمان داشتند که حاج قاسم سلیمانی نه تنها یک شخصی عادی نیست بلکه شخصیتی جهانی است و تاثیر خاصی بر خط مقدم مقاومت اسلامی دارد و در کنار مخالفین آمریکا حضور بسیار تاثیر گزاری دارد.
  آنها می دانستند ابومهدی المهندس نیز حضورش در بین مردم عراق و در حشد الشعبی و در تمام اتفاقات و برنامه های دولتی عراق تاثیرگذار است و به همین دلیل هر نقشه ای می خواستند در منطقه اجرا کنند این دو نفر به عنوان مانع جدی برای اجرای این نقشه ها محسوب می شدند و برای اجرای هر نقشه ای که داشتند باید این دو را شکست بدهند و این مسئله واضح بود که با وجود این دو نفر شکست تمام برنامه های آمریکا در منطقه قطعی بود.
  دشمن برای اجرای برنامه هایی که می خواست در منطقه اجرا کند باید سه مسئله را حذف می کرد که اگر حذف می شد این اطمینان برایشان ایجاد می شد که می تواند نقشه های خود را عملیاتی کنند. نخستین مسئله حذف حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و پس از آن قطع ارتباط و لجیستیک و حمایت ایران از عراق و در نهایت منحل کردن حشد الشعبی بود. زیرا که این گروه از نیروهای عقایدی و شهادت طلب تاسیس شده که عشق ولایت و عشق شهادت دارند. به همین دلیل دستور شهادت حاج قاسم سلیمانی را صادر کردند و با این کار در تلاش هستند ارتباط ایران و عراق و عشق به ولایت فقیه در مقاومت را قطع کنند و این مسئله بسیار مهمی است و باید روی این موضوع بسیار تاکید کرد که رابطه دوستانه دو کشور حفظ شود.
   
  برای منحل کردن حشد الشعبی دشمن چه اقداماتی را در دستور کار دارد؟
  دشمن برای منحل کردن حشد الشعبی با استفاده از تاثیراتی که در عراق و در خارج از عراق دارد برنامه هایی را در دستور کار قرار داده که در حال اجرایی کردن آنهاست و یکی از این موارد اخراج فرماندهان موثر و برجسته ای است که باعث می شود این گروه از محتوای عقایدی تضعیف و منحل شود زیرا اگر فرماندهانی که در راس هستند طرز فکرشان تغییر کند حشد الشعبی از محتوای عقایدی که همان حمایت از کشور است خالی می شود.
  دشمن نیز در تلاش است این گروه یا با نیروهای نظامی و انتظامی ادغام شود و یا اینکه محو شود و هرکسی به سراغ کار خودش برود و تمام شود.
  
   
  مقاومت برای خنثی کردن نقشه های دشمن چه برنامه هایی دارد؟
  ما در تلاش هستیم نقشه های دشمن را خنثی کنیم و برای این کار نیازمند وسیله های مناسب،  اشخاص مناسب و تبلیغات مناسب هستیم و لازم است رسانه هایی که به صورت حساس و دقیق فعال هستند به میدان بیایند و نقشه های دشمن را به تدریج و به صورت نامحسوس خنثی کنند. زیرا دشمن برای رسیدن به اهدافش که همان حذف فرماندهان است گاهی تا 5 سال صبر می کند تا به نتیجه برسد و ما نیز باید به صورت نامحسوس به خنثی سازی نقشه های آنها بپردازیم تا متوجه حرکت ما نشوند.
   
  با توجه به اینکه دشمن همواره به دنبال دسیسه ای جدید برای رسیدن به اهدافش است، مقاومت برای حذف دشمن چه برنامه ای دارد؟
  همانگونه که رهبر معظم انقلاب ایران عنوان کردند: «اول باید دشمن شناسی و آسیب شناسی داشته باشیم و بعد از آن توانایی های خود و ضعف دشمن را بسنجیم» ما باید تلاش کنیم دشمن را از منطقه اخراج و نقشه های آنان را خنثی کنیم و یکی از مهمترین مسائل که باید به آن توجه داشت این است که نیروهای آمریکایی باید از منظقه اخراج شوند. زیرا وجودشان در منطقه ضرورتی ندارد.
  پیش از این بهانه می کردند علت حضورشان در منطقه برای نابودی داعش و گروهک های تروریستی است اما الان که این گروهک ها در منطقه نیستند وجود نیروهای آمریکایی در منطقه بی دلیل و بی معنی است و باید طبق قانون و براساس دستورات پارلمان باید از منطقه خارج شوند. دشمن برای ما وضعیتی پیش آورده است که الان به جای اینکه نقشه بیرون کردن آمریکایی ها را داشته باشیم باید برای دفاع از خودمان در مقابل فتنه های آنها بجنگیم.
   
  برای اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه چه سیاستی را باید پیش گرفت؟
  برای اینکه حشد الشعبی حفظ و منحل نشود باید از نظر رسانه ای و خبرگزاری ها روی خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تمرکز کنیم و توجه همه را به این مسئله جلب کنیم. زیرا مردم عراق حاضر نیستند پس از تمام شدن جنگ با داعش جنگ دیگری را تحمل کنند و در این راستا باید با سیاست و عقل و تدبر دشمن از منطقه اخراج شود تا منطقه به امنیت برسد. پس باید به شکل جهاد سیاسی و با تدبیر خاصی قانون پارلمان عراق را اجرایی کنیم.
   
  این روزها انتخابات آمریکا به عنوان یک دغدغه در جهان مطرح است، روی کار آمدن دموکرات ها تا چه میزان می تواند در تغییر سیاست ها و دشمنی های آمریکا در منطقه موثر باشد؟
  دولت های آمریکا هرکدام یک نقشه کلی و یک برنامه چند ساله دارند و برنامه های سیاسی آنها حتی ممکن است  20 تا 50 سال هم ادامه داشته باشد بنا براین سیاست های منطقه ای تغییر نمی کند و تنها روش و کیفیت اجرای نقشه ها متفاوت است.
  گاهی دیده می شود شخصی مانند ترامپ که تعادل شخصیتی ندارد و با هیچ یک از ریاست جمهوری های پیشین قابل مقایسه نیست و هیچ سیاست و حکمتی در کارش ندارد موجب می شود کشورهایی که با آمریکا ارتباط داشتند عقب نشینی کنند. به همین دلیل برای کشورهای منطقه تفاوتی ندارد چه کسی ریاست جمهوری آمریکا را برعهده بگیرد و ما به عنوان کشورهای اسلامی و مقاومت با تمام سیاست ها و کیفیت و روش اجرای نقشه های آمریکا در منطقه مخالف هستیم.
   
  آمریکا برای تضعیف کشورهای مسلمان چه برنامه هایی دارد و مقاومت در این راستا چه  برنامه هایی دارد؟
  به تازگی آمریکا موضوع طرح دوستی با اسرائیل را در مناطق خاورمیانه مطرح کرده است و بسیاری از کشورهای عربی نیز در مقابل این طرح رکوع و خضوع کردند و پرچم اسرائیل را در پایتخت بسیاری از کشورها گذاشته اند و همچنین سفارت کشورهای مختلف نیز در اسرائیل راه اندازی شده است.
  بحث معامله قرن با آمریکا و اسرائیل نیز مطرح است که ترامپ این نقشه ها و موضوعات را مطرح و آنها را به اجرا گذاشته است همینطور نقشه های زیادی بحث خاورمیانه جدید را در منطقه و بحث دیگر مسائلی را که در اولویت قرار دادند تقسیم کشورهای مهم منطقه و تضعیف کشورهای زیادی در منطقه است که ما اعلام می کنیم مقاومت اسلامی حضورشان و دفاعشان از مردم ادامه دارد و عقب نشینی نمی کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد