hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| بیشترین خسارت سیل مربوط به تنکابن و رامسر است

مازندران| بیشترین خسارت سیل مربوط به تنکابن و رامسر است

استاندار مازندران گفت که گفت: اولین پشتیبانی مالی برای سیل‌زدگان استان با تخصیص اعتبارات از سوی دولت عملیاتی می‌شود.


محمد اسلامی با اعلام این‌که در حال حاضر مرحله نخست رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان و امدادرسانی در حال انجام است، گفت: امدادرسانی به روستاهای آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد و پشتیبانی غذایی و امکانات زیستی و توزیع بسته‌های غذایی توسط هلال‌احمر در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در مازندران عمده خسارت بارندگی شدید و سیلاب را مربوط به حوزه‌های زیربنایی ازجمله راه‌ها، پل‌ها، 2 سد تنظیمی و تأسیسات برق، گاز و آب دانست و افزود: به مزارع و باغ‌ها و واحدهای پرورش آبزیآن‌هم خسارت وارد شد.

اسلامی آب‌گرفتگی واحدهای مسکونی را هم از دیگر خسارت‌های سیل اخیر برشمرد و گفت که تاکنون 2 هزار و 650 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل شناسایی‌شده است که از این تعداد 82 واحد به‌طورکلی تخریب‌شده و به 2 هزار و 570 واحد هم بین 30 تا 60 درصد خسارت رسید.

او با اعلام این‌که شناسایی واحدهای آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد، افزود: خوشبختانه تلفات انسانی در جریان سیل نداشته‌ایم و چندنفری که فوت کردند متأثر از جریان آب بردگی نبوده‌اند مگر یک مورد که از خانواده یک مسافر بوده است.

استاندار مازندران گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی ستاد بحران پیش از بارندگی در استان تشکیل و تمهیدات لازم پیش‌بینی‌شده بود و به همین خاطر غافلگیری وجود نداشت و این پیش‌بینی‌ها باعث شده بود جاده‌های فرعی به‌ویژه در منطقه چالوس و تنکابن مورد نظارت قرار گیرد و تردد به جاده‌ها را در زمان بارندگی ممنوع کرده بودیم. او بیشترین میزان خسارت سیل را مربوط به شهرستان‌های تنکابن و رامسر دانست و افزود: در منطقه تنکابن 14 روستا گرفتار آب‌گرفتگی شده بودند و یک پل هم به‌طور کامل تخریب شد. اسلامی توضیح داد: میزان بارش‌ها در کل مازندران به‌ویژه این دو شهرستان سنگین و بی‌سابقه بود و در کمتر از 16 ساعت 264 میلی‌متر در غرب استان بارش داشتیم که رکورد تازه‌ای است. او با اعلام این‌که انضباط مهندسی عملیات و تدبیر مدیریتی در اجرای امور امدادرسانی در مناطق سیل‌زده مورد تأکید است، افزود: چند اقدام را پیش روداریم که ازجمله آن عملیات فوری و اضطراری برای بازگشت مردم به زندگی عادی، پرداخت تسهیلات بلاعوض برابر با ضوابط دولت برای بازسازی زندگی مردم و پروژه‌های فوری ازجمله ایمن‌سازی، پل‌سازی و رسوب برداری از رودخانه‌هاست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد