hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۲۰ درصدی بستری‌های کرونا در اصفهان

کاهش ۲۰ درصدی بستری‌های کرونا در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کاهش موارد سرپایی و بستری کرونا در این شهر، گفت: روزهای اخیر کاهش ۲۰ درصدی بستری جدید را در بیمارستان ها شاهد بودیم و امیدواریم با اعمال محدودیتها روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا را در هفته آینده شاهد باشیم.
طاهره چنگیز ظهر امروز - چهارشنبه ۵ آذر - در گفت وگو با شبکه خبر، اظهار کرد: در روزهای اخیر تعداد مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌ها حدود ۱۰ درصد و تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌ها نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است که البته با توجه به اینکه عمده این بیماران در شهر اصفهان بوده‌اند و این شهر از ابتدای آذر مشمول محدودیت‌ها شد امیدواریم که آثار کاهشی بیشتری را در هفته آینده شاهد باشیم.
وی ادامه داد: به کاهش موارد بستری خوشبین هستیم کما اینکه همکارانی که در بخش‌های سرپایی خدمت می‌کنند از کاهش واضح تعداد بیماران سرپایی که درصدی از آنها ممکن است در آینده بستری شوند، گزارش داده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به برنامه محدودیت فعالیت مشاغل، گفت: در این بین برخی به صورت زیرزمینی یا نامحسوس به فعالیت خود ادامه می‌دهند که لازم است با این موارد تخلف قاطع برخورد شود و مکمل این برنامه که کاهش دورهمی‌های خانوادگی و مراعات قرنطینه است که اگر رعایت نشود تمام برنامه با شکست مواجه می‌کند.
وی افزود: امیدواریم با پای کار آمدن دولت و مردم، کاهش فعالیت مشاغل به شکل کامل اجرا شود و با کاهش دور همی‌ها و مراعات قرنطینه بتوانیم در مجموع کاهش واضح و اثر بخشی را در تعداد موارد بستری و فوتی در هفته آینده شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: باید از مردم تشکر کرد زیرا در این مدت مراعات کردند و آثار آن در شهر اصفهان و شهرستان‌های استان مشهود است و در اجرای مراقبت‌های محله محور که مردم همکاری کردند بتوانیم با نهادینه شدن این مراقبت‌ها زیرساخت‌های مقابله دراز مدت با کرونا و هر اپیدمی دیگری که مردم را تهدید می‌کند، داشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد