hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی ۱۰ درصد کاهش یافته است

تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی ۱۰ درصد کاهش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به خاطر محدودیت‌های ۱۵ تا ۳۰ آبان ماه در شهرهای سیاه و قرمز و همکاری مردم، در مقایسه با یک هفته قبل آمار بستری ها کاهش یافته است.
محمدحسین صومی سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی خبری با اشاره به اینکه کاهش تعداد فوتی‌ها ۲ هفته بعد مشخص می‌شود، گفت: نتایج محدودیت‌های آذر ماه هم ۲ هفته بعد دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول بیماری کووید ۱۹ شامل علائمی مانند تب، درد عضلانی و سرفه بوده و برای بهبود این علائم از داروهای ضدویروس استفاده می‌شود، ادامه داد: هنوز هیچ دارویی در دنیا برای درمان این بیماری تولید نشده است.

صومی خارطنشان کرد: دارویی مانند رمدسیویر برای کووید ۱۹ تولید نشده، اما استفاده از آن در بیماری‌های ویروسی مشابه نشان داده که عارضه جنبی ندارد و ضرر داشتن آن اثبات نشده است.

وی، داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر را ۲ داروی مورد استفاده در درمان بیماران مبتلا به کرونا در فاز اول عنوان کرد و گفت: داروی اولی وارداتی بوده و دومی با تأمین مواد اولیه در ایران تولید می‌شود، اما تأثیر ۱۰۰ درصدی هیچکدام اثبات نشده است، ولی رمدسیویر مدت بستری را کاهش می‌دهد.

صومی بیان کرد: هر چند نتایج مثبتی از هر دو گرفته‌ایم، توصیه می‌کنیم از رمدیسویر در افراد کم‌تری استفاده شود.

وی اضافه کرد: در فاز دوم یا درگیری ریوی از کورتون‌ها مانند دگزامتازون و مشتقات آنکه جزو بهترین‌ها در این مورد هستند، زیر نظر پزشک استفاده می‌شود که قطعاً در مراحل آبشار التهابی روند را مهار می‌کند.

صومی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: کاهش عرضه کالاهای اساسی و ایجاد صف برای تهیه آنها می‌تواند وضعیت را بدتر کند.

وی با قدردانی از همکاری مردم در اجرای محدودیت‌های کرونایی، اعلام کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد مردم بیش از ۹۰ درصد همراهی می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد