hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > شروط ضمن عقد برای فدراسیون

شروط ضمن عقد برای فدراسیون

قرارداد جدید کارلوس کی‌روش هنوز امضای او را کم دارد. گرچه تاج و کی‌روش بر سر ادامه همکاری به توافق رسیده‌اند؛ اما هنوز قراردادی امضا نشده است. کارلوس کی‌روش امضای قرارداد چهارماهه را با روحیات حرفه‌ای خود هماهنگ نمی‌بیند و فدراسیون هم بشدت پیگیر این قرارداد کوتاه‌مدت است چون ادامه همکاری را منوط به نتایج مناسب در جام ملت‌ها می‌داند.
کیروش از زمان ورود به ایران تاکنون اتفاقات زیادی را رقم زده و با روسای فدراسیون از کفاشیان تا تاج آنطور برخورد کرده که خود میخواهد. زمانی که تاج و کیروش از قرعهکشی جامجهانی برگشتند، کیروش تا جدایی فاصله چندانی نداشت. وجود یک واسطه موجب شد جلسهای پنجساعته بین تاج و کیروش در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شود و دو طرف به تفاهم برسند. کیروش سه ساعت از زمان آن جلسه را با صدای بلند فریاد میزد و رئیس فدراسیون فوتبال هم آرام به حرفهای او گوش میداد و واکنشی مناسب رفتار کیروش بروز نمیداد. آن جلسه با بخشش دو جریمه 50 هزار دلاری کیروش (که فدراسیون به دلیل مصاحبههای کیروش برای او در نظر گرفته بود) با آرامش به پایان رسید و کیروش هم برای تعطیلات کریسمس به کشورش برگشت.

آن جلسه نقشه راه خوبی برای کیروش بود. او دانست هر گاه با توپ پر جلو بیاید، حقش را بخوبی میگیرد. حتی اگر بخواهد تیمش با تیم بیکیفیتی مثل سیرالئون بازی کند و برای این بازی به بازیکنان دمپاییپوش حریف پول هم بدهد. او از بازی با سیرالئون راضی بود چون دوستانش آن بازی را ترتیب داده بودند؛ اما حالا اردوهای باکیفیت و بازیهای مناسب میخواهد. او قرارداد را امضا نکرده چون اعلام کرده باید کیفیت اردوهای تیم ملی در روزهای فیفا در ماههای اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) را بسنجد. شاید برای همین بود که فدراسیون فوتبال راضی شد به بولیوی (آخرین تیم رنکینگ آمریکای لاتین و تیم پنجاه و هشتم دنیا) پول بدهد تا حریف تدارکاتی اردوی اکتبر باشد. شاید برای همین بود که فدراسیون فوتبال با ترینیداد و توباگو (تیم دهم منطقه کونکاکاف و تیم نودم رنکینگ فیفا) توافق کرد تا در آزادی با این تیم ضعیف بازی کنیم.

با این حال کیروش رابط خود را برای قرارداد جدید دارد. به این شرایط ضمن عقد توجه کنید:

1- استراتژی فدراسیون فوتبال حمایت از تیم ملی باشد.

2- فدراسیون برای تأمین امکانات و پیشبینی بازیهای دوستانه متناسب با رقبا (شاید همین مورد موجب شد او برنامه پنج میلیون دلاریاش برای آمادگی تیم ملی در راه جام ملتها را روی میز رئیس فدراسیون بگذارد).

3- فدراسیون تعهد کند حقوق مربیان و پاداش اعضای کادر فنی تیم ملی را پرداخت کند. (حداکثر هفت تا هشت روز پس از وقوع اتفاق).

4- فدراسیون فوتبال تعهد کند مساله بازیکنان سرباز بدون مشکل حل شود.

علاوه بر این شروط، شرط مهم دیگری هم در میان است: 10 درصد از پاداش. فدراسیون تاکنون هم برای دو صعود تیم ملی به جامجهانی 10 درصد پاداش فیفا را به او داده که پاداشی هنگفت محسوب میشود. حالا او برای جام ملتها هم چنین شرطی دارد و 10 درصد پاداش را میخواهد.

تیم ملی اگر به نیمهنهایی جام ملتها برسد یک میلیون دلار و اگر به قهرمانی جام ملتها برسد پنج میلیون دلار پاداش میگیرد. به این ترتیب کیروش در صورت صعود تیم ملی به نیمهنهایی صد هزار دلار و در صورت قهرمانی 500 هزار دلار میگیرد. کیروش در روزهایی بالای سر تیم ملی است که حضورش روی نیمکت تیمهای ملی مختلف، همچنان موضوع جذابی برای رسانههای پرتغالی است. رسانههایی که گفته میشود با فیلیپ مدیر رسانهای تیم ملی (که پرتغالی است) رابطهای خوب دارند.

باید دید قرارداد جدید کیروش چه زمانی و با چه بندهایی امضا میشود و باید دید قرارداد جدید، برای کدام طرف ماجرا جذاب است؟

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد