hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سرگردانی مردم شیراز در تهیه روغن خوراکی/ سازمان صمت فارس: منکر مشکل شهروندان در خرید روغن نمی‌شویم

سرگردانی مردم شیراز در تهیه روغن خوراکی/ سازمان صمت فارس: منکر مشکل شهروندان در خرید روغن نمی‌شویم

با گذشت چند ماه از کمبود روغن و وعده‌ مسئولان برای تعادل بازار روغن همچنان بیشتر شهروندان شیرازی در مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای با جملاتی مانند "روغن موجود نیست" مواجه می‌شوند و دست خالی به خانه بازمی‌گردند.

با گذشت چند ماه از کمبود روغن و وعده‌های چندباره مسئولان برای تعادل بازار روغن و تامین روغن مورد نیاز خانوارها همچنان بیشتر شهروندان شیرازی در مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ که عامل توزیع روغن هستند با جملاتی مانند "روغن موجود نیست"، "روغن تمام شد"، "فردا برای خرید روغن مراجعه کنید" مواجه می‌شوند و دست خالی به خانه بازمی‌گردند.

سازمان صمت فارس متصدی نظارت بر نحوه توزیع روغن خوراکی

منصور جباری، سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این مشکل شهروندان می‌گوید: تامین روغن خام برای کارخاتجات تولید روغن خوراکی بر عهده اداره غله و خدمات بازرگانی است و توزیع روغن خوراکی و نظارت بر نحوه توزیع بر عهده سازمان صنعت و معدن فارس است.  

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر در کشور 120 هزار تن روغن خام به کارخانجات تولید روغن تحویل شده است، می‌افزاید: تنها کارخانه تولید روغن استان فارس کارخانه نرگس شیراز است که تاکنون 3 هزار و 83 تن روغن خام تحویل این کارخانه شده است.

کمبود کارخانه تولید روغن خوراکی در فارس

جباری کمبود کارخانه تولید روغن خوراکی را یکی از مشکلات استان فارس عنوان و بیان می‌کند: در حال حاضر عمده نیاز استان در زمینه روغن خوراکی از خارج از استان از جمله بهشهر، کرمان، گچساران و غیره تامین می‌شود و به همین دلیل برای تامین نیاز استان در زمینه روغن خوراکی به مشکل برخوردیم.

وی با بیان اینکه برای جذب سهمیه روغن خوراکی فارس فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که از قبل نماینده شرکت‌های تولیدکننده روغن بوده‌اند معرفی شده‌اند، عنوان می‌کند: تاکنون 65 تا 70 درصد از سهمیه قبلی فارس که یک هزار و 818 تن بوده توسط این فروشگاه‌ها جذب شده است.

منکر مشکل شهروندان در خرید روغن نمی‌شویم

وحیدرضا محمودزاده، معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به مشکل شهروندان در خرید روغن خوراکی می‌گوید: من نمی‌توانم منکر این موضوع شوم ولی تقریبا فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای هر روز بار روغن دارند ممکن است که فروشگاه همان صبح کل بار آن روز را توزیع کند و وقتی شهروندی عصر برای خرید روغن مراجعه می‌کند فروشگاه روغنی برای عرضه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه توزیع روغن خوراکی توسط عاملین انجام می‌شود و سازمان صنعت و معدن  فقط بر توزیع نظارت می‌کند می‌افزاید: کشور ما تولیدکننده روغن خام نیست و مواد اولیه کارخانجات تولید روغن خوراکی از خارج تامین می‌شود پس اگر در روند تامین و ورود این مواد اولیه خللی وارد شود نظام توزیع روغن خوراکی در کل کشور بهم می‌ریزد.

توزیع روزانه 70 تن روغن خوراکی در فارس

محمودزاده با تاکید بر اینکه روغنی که روزانه به عاملان توزیع تحویل داده می‌شود به صورت کامل وارد بازار می‌شود، می‌افزاید: به صورت میانگین روزانه 70 تن در فارس توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه کار تصفیه روغن خام توسط کارخانجات تولید روغن خوراکی کشور در حال انجام است و روغن تولید شده به عاملان توزیع در سطح استان‌ها تحویل می‌دهند، می‌گوید: سیستم نظارتی ما بر روند توزیع نظارت دارد تا سهمیه فارس از شبکه توزیع خارج نشود و اگر کسی احتکار کند با آن برخورد می‌شود کما اینکه در چند روز اخیر با هماهنگی بسیج اصناف و سپاه چند محتکر شناسایی و پرونده آنها به تعزیرات ارسال شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد