hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رضایت به تعطیلی اصناف نداشتیم

رضایت به تعطیلی اصناف نداشتیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری اصفهان گفت: در حقیقت به تعطیلی مشاغل و ضرر اقتصادی آنها، رضایت نداشتیم اما در شرایط فعلی شیوع کرونا، بین بد و بدتر، راه حل بد را انتخاب کردیم.
حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص محدودیت های جدید کرونا و تعطیلی دو هفته ای برخی اصناف، اظهار کرد: متاسفانه قدرت ویروس کرونا و انتقال آن به دیگران ۱۰ برابر شده است که می تواند عامل ابتلا و مرگ بسیاری از افراد شود، از سوی دیگر امروز سیستم بهداشت و درمان خسته است و با تداوم این بیماری شاید نتواند در بخش سلامت خدمات خود را به تمام بیماران ارائه دهد، بنابراین امروز افراد تا حد امکان باید ارتباطات خود با دیگران را به حداقل برسانند و هیچ راه دیگری به غیر از این نداریم.
وی تاکید کرد: در حقیقت به تعطیلی مشاغل و ضرر اقتصادی آنها، رضایت نداشتیم اما در شرایط فعلی شیوع کرونا، بین بد و بدتر، راه حل بد را انتخاب کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری اصفهان در پاسخ به این سوال که هنوز میزان تردد در شهر بالاست، گفت: منحنی ها و گزارش های ارائه شده در ستاد ملی کرونا حکایت از کاهش فوتی های ناشی از کرونا دارد، بنابراین در این شرایط افراد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بعد از دو هفته شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا در کشور باشیم، اما اگر افراد همچنان در دورهمی های خانوادگی، مراسم های عقد و عروسی و ... شرکت کنند، سیر صعودی انتشار ویروس کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.
وی درباره آسیب اصناف در تعطیلات دو هفته ای، اظهار کرد: طبیعتا خسارات وارده به اصناف به نوعی باید جبران شود و دولت برای اصناف تعطیل پکیج های حمایتی در نظر گرفته است.
قاضی عسگر تاکید کرد: اگر برخی اصناف دو هفته تعطیل نمی شدند، آمار ابتلا به ویروس کرونا و فوتی های ناشی از آن بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه براساس آخرین مقالات در غرب در خصوص فرایندهای موثر در توسعه ویروس کرونا، دورهمی های خانوادگی در راس قرار دارد، گفت: حتی اگر صنایع، اصناف و بخش های مختلف را تعطیل کنیم، تا زمانی که روش زندگی افراد تغییر نکند این محدودیت ها نمی تواند به طور کامل برای کنترل کرونا موثر واقع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری اصفهان تصریح کرد: امروز ناچاریم سبک زندگی خود را با کرونا تغییر دهیم تا موفق به شکست این ویروس شویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد