hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز مرحله عملیاتی طرح "حافظان سلامت"

آغاز مرحله عملیاتی طرح "حافظان سلامت"

 

آیین آغاز مرحله عملیاتی طرح "حافظان سلامت" با حضور بیژن زاهدی فرد مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان و تنی چند از مدیران با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-درحاشیه  این مراسم مهندس زاهدی فرد ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: با توجه به سکونت بیشتر همکاران ما و خانواده ایشان در شهرهای مشهد و نیشابور و وضعیت قرمز این شهرها، تعداد مبتلایان شرکت ایران خودرو خراسان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به نسبت مبتلایان کشور آمار ناچیزی است که این مهم نشان از خدمات و اقدامات شایسته شرکت ایران خودرو خراسان در مقابله با ویروس کرونا است.

وی نقش بسزای بسیج در مقابله با بحران های بوجود آمده در کشور از ابتدای جنگ تاکنون را غیر قابل انکار دانست و گفت: با محدودیت هایی که ویروس کرونا برای میهن اسلامی مان ایجاد نموده و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله ابعادی) نقش و وظیفه بسیج در مقابله با ویروس کووید 19 کاملا مشخص است و می بایست با برنامه‌ریزی درست از توانمندی عزیزان بسیجی به نحو شایسته ای استفاده کرد.

ایشان با اشاره به موج سوم همه گیری ویروس کرونا گفت: علاوه بر راه های پیشگیری قبلی می بایست به دنبال راهکارهای جدید مقابله با این ویروس منحوس باشیم. طرح بسیج همگانی "حافظان سلامت" نمونه ای از طرح ها و روش های جدید است که امروز و همزمان با هفته بسیج در شرکت ایران خودرو خراسان به اجرا در می آید.

زاهدی فرد با اشاره به جمعیت نزدیک به دو هزار نفری همکاران بسیجی شرکت ایران خودرو خراسان، آن را نیروی عظیمی دانست که می‌شود با ساماندهی درست به مبارزه با ویروس کرونا رفت. وی ادامه داد: اگر هرکدام از عزیزان بسیجی یک نفر از همکاران خود را در برابر ویروس صیانت کنند تقریباً همه همکاران ما در برابر ویروس کرونا مصون می شوند و اگر این طرح به خانواده ها تسری یابد، قریب به هفده هزار نفر از جامعه در مبارزه با ویروس هم قسم خواهند شد. وی در پایان ضمن تبریک مجدد هفته بسیج برای همه همکاران و هم میهنان آرزوی سلامتی کرد.

در بخش دیگر این مراسم مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شرکت ایران خودرو خراسان نیز در سخنانی ضمن اشاره به تاکیدات مدیر عامل محترم مبنی بر توجه ویژه به مسئله کرونا و توسعه راه کارها و انجام برنامه های عملی موثر در مواجهه با آن در شرکت گفت:  مسئله کرونا، قبل از آنکه یک مسئله پزشکی باشد یک موضوع" ارتباطی " است چرا که امروز کلیه امور ارتباطی ما انسان ها را در سطح جهان تحت تاثیر قرار داده است؛ پس باید بموازات تلاش برای کشف دارویی شیمیایی و واکسنی در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها به آن نگاهی از جنس" ارتباطات" هم داشت و راهکار موثر مواجهه با آنرا در دیدگاه ها و طرز تلقی مردم از این بیماری نیز جستجو کرد.

وی با تاکید بر لزوم رسیدن به " فهم مشترک " میان همه اقشار مردم افزود: امروز ما باید تلاش کنیم تا با" گفتمان سازی"  درباره کرونا در سطح جامعه، کارخانجات و صنایع حساسیت های مخاطبان را نسبت به موضوع افزایش دهیم.

او در بخشی دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش همسویی نگرش ها در میان مسئولان و رسانه ها، دست اندر کاران امور بهداشتی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی جامعه گفت: ما باید مسئله کرونا و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری را در لایه ها و سطوح مختلف جامعه "برجسته سازی " کنیم .

وی اضافه کرد: با همین هدف واحد ارتباطات و امور بین الملل پیشنهاد طرح" حافظان سلامت" را با بهره‌گیری از توان موجود در پایگاه بسیج شرکت، همکاران بسیجی و با مساعدت و همکاری سایر واحدها و بخش ها مطرح نمود که خوشبختانه در کمیته های ذیربط هم به تصویب رسید.

رامین آرمات ضمن اشاره به اجرای این طرح از ابتدای آذر ماه در شرکت ایران خودرو خراسان افزود:  این طرح در سه فاز عملیاتی خواهد شد که در مرحله اول با همکاری مدیران و مسئولان بخش ها و در مراحل بعدی مسئولان قسمتها و عموم همکاران را در بر خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد:  بازه زمانی اجرای این طرح تا پایان سال ۹۹ است و چشم انداز آن در فازهای بعدی مشارکت فعال خانواده های محترم همکاران خواهد بود که در آئین نامه اجرایی طرح پیش بینی شده است .

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با اهتمام موثر همکاران محترم و هموطنان عزیز هر چه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس در سطح کشور عزیزمان و سرتاسر جهان باشیم.

معصومی مسوول بسیج پایگاه ثامن الائمه (ع) شرکت ایران خودرو خراسان در خصوص طرح "حافظان سلامت" گفت: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و درخواست واحد ایمنی و بهداشت مبنی بر استفاده از ابزار امر به معروف و نهی از منکر بسیج در مبارزه با کرونا، این طرح در شرکت ایران خودرو خراسان اجرایی می شود و امیدواریم همچون دیگر ماموریت های محول به بسیج، در آن سربلند باشیم.

 در پایان مراسم نشان طرح "حافظان سلامت" توسط مدیرعامل بر روی لباس مسوول بسیج شرکت ایران خودرو خراسان نصب شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد