hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| ناگهان سیلاب

گیلان| ناگهان سیلاب

بارش باران که در شمال کشور از بعدازظهر جمعه آغاز شد در برخی نقاط و بعضی ساعت‌ها به‌قدری شدید بود که موجب آب‌گرفتگی در شهرها و جاری شدن سیلاب شد. وقوع سیلاب خسارت‌هایی را به تأسیسات زیربنایی استان وارد کرده و تاکنون موجب تخریب چندین دستگاه پل، بسته شدن برخی راه‌های فرعی و بروز مشکلاتی برای مردم شده است.


جانشین پلیس‌راه گیلان با اشاره به بارش شدید باران، رانش زمین و تخریب پل‌های ارتباطی از مسدود بودن ۴ محور اصلی و فرعی گیلان خبر داد. سرهنگ جابر صفاری با اشاره به وضعیت محورهای استان گیلان، اظهار کرد: ترافیک در تمامی محورهای برون‌شهری گیلان عادی و روان است. او با اشاره به اینکه با توجه به بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر در برخی از محورهای گیلان، رانندگان برای ایمنی به‌کندی تردد می‌کنند، افزود: براثر بارش شدید و جاری شدن سیلاب در حوزه شهرستان فومن پل حیدرآلات، فوشه و بخشی از محور عبور قلعه رودخان تخریب‌شده و این محور مسدود شده است. جانشین پلیس‌راه گیلان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه محدوده محور فرعی پیربازار- شیخ محله تا ضیابر به دلیل آب‌گرفتگی شدید مسدود است، گفت: شهروندان و مسافران می‌توانند برای تردد به غرب استان از شهر صومعه‌سرا تردد کنند. او با بیان اینکه در محور پونل به خلخال نیز همانند روزهای گذشته که به دلیل رانش کوه و نشست آسفالت مسدود بوده همچنان این انسداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه شهرستان املش نیز محور کومله به سمت اطاقور براثر تخریب پایه پل کیازنیک تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود. سرهنگ صفاری به محور آستارا نیز اشاره و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده از پلیس‌راه آستارا شاهد مه گرفتگی در گردنه حیران هستیم که نیازمند توجه و دقت بیشتر رانندگان برای تردد در این محور هستیم. او ضمن درخواست برای رعایت سرعت مطمئنه و دقت به جلو و عدم ترمز ناگهانی و رعایت فاصله قانونی با وسیله نقلیه جلویی از سوی رانندگان، یادآور شد: بقیه محورهای و معابر استان گیلان نیز با توجه به بارش باران لغزنده بوده که نیازمند دقت بیشتر رانندگان برای تردد در این محورها است.

هلال‌احمر به سه هزار و 597 حادثه‌دیده سیلاب خدمات داده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، تاکنون سه هزار و 597 نفر در استان‌های گیلان و مازندران از خدمات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند. مرتضی سلیمی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان صومعه‌سرا در غرب استان گیلان افزود: در جریان امدادرسانی‌های جمعیت هلال‌احمر در دو استان یادشده، 595 باب منزل مسکونی تخلیه آب و به یک‌صد و 71 نفر در مسیر سیلاب، کمک‌رسانی شده است. او اظهار داشت: رهاسازی 130 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب، توزیع 496 تخته پتو، سه هزار و 420 قوطی کنسرو، توزیع خرما و آب‌معدنی از دیگر خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر به استان‌های گیلان و مازندران است. به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، 696 امدادگر در قالب 138 تیم عملیاتی برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان امدادرسانی کرده‌اند. او با بیان اینکه امدادرسانی به سیل‌زدگان تا عادی شدن وضعیت ادامه دارد، افزود: مشکلی به لحاظ توزیع اقلام امدادی و خدمات‌رسانی به افراد متأثر از سیلاب وجود ندارد. سلیمی با اشاره به بازدیدهای خود از مناطق سیل‌زده استان گیلان گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که خسارت‌ها بیشتر در زیرساخت‌ها بوده و منازل مسکونی کمتر خسارت‌دیده‌اند.

پل‌های تاریخی گیلان در یورش سیلاب سالم ماندند

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: همه پل‌های تاریخی استان در برابر یورش سیلاب مقاومت کرده و سالم هستند. ولی جهانی افزود: 40 پل تاریخی در گیلان شناسایی و ثبت‌شده که همه آن‌ها در مسیر رودخانه‌های بزرگ جانمایی شده‌اند و هیچ‌گونه آسیبی به آن‌ها وارد نشده است. او اظهار داشت: متأسفانه برخی از پل‌های امروزی اگر در برابر سیل تاب نیاورده و تخریب‌شده‌اند، اما پل‌های تاریخی به سبب به‌کارگیری اصول فنی مهندسی صحیح، مکان‌یابی مناسب و استفاده از مصالح مناسب و اصولی در برابر سیل‌های ویرانگر اخیر مستحکم مانده‌اند. او اضافه کرد: 40 پل تاریخی گیلان مربوط به دوره صفویه تا پهلوی اول هستند که 12 پل از پل‌های یادشده، در رودخانه‌های شرق گیلان واقع‌شده و مابقی در دیگر نقاط گیلان پراکنده‌اند.

سوخت‌رسانی بی‌وقفه طی دو روز بارش شدید در استان

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از سوخت‌رسانی بی‌وقفه طی دو روز بارش شدید در استان خبر داد. علی‌اصغر عباسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از بعدازظهر روز جمعه گذشته در استان گفت: تاکنون؛ هیچ‌گونه کمبود سوختی در استان گزارش نشده و سوخت‌رسانی به‌تمامی بخش‌های حمل‌ونقل (زمینی، هوایی، دریایی) و سایر بخش‌های کشاورزی، خانوار و صنعتی بدون وقفه ادامه دارد. او با اشاره به آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان تصریح کرد: تغییر شرایط جوی در استان که کاهش 10 درجه‌ای هوا را طی دو روز اخیر در پی داشت، مشکل خاصی را در بخش سوخت‌رسانی ایجاد نکرده و چنانچه مسیرهای تردد تانکرهای نفتکش دچار مشکل و آب‌گرفتگی نباشد، هیچ‌گونه محدودیتی برای ارسال سوخت وجود ندارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد