hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افتتاح 40 صندوق قرض الحسنه مردم یار در هفته بسیج

افتتاح 40 صندوق قرض الحسنه مردم یار در هفته بسیج

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: 40 صندوق قرض الحسنه مردم یار در هفته بسیج با مشارکت بانک رسالت افتتاح می شود.



 

به گزارش رویداد ایران_قم،سرهنگ مهدی کبیری پور در نشست خبری که در ساختمان هنر و رسانه استان قم برگزار شد، با اشاره به شعار محوری بسیج اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در کشور شیوع یافته و شرایط اقتصادی دشواری گریبانگیر مردم شده است برنامه های این هفته با هدف خدمات رسانی به مردم است وعمده برنامه های فرهنگی و بصیرتی در فضای مجازی اجرا می شود.

وی با اشاره به مهمترین برنامه هایی که در حوزه خدمت رسانی انجام خواهد شد،گفت: راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم یار از مهمترین برنامه های این هفته است که در این ایام 40 صندوق قرض الحسنه با مشارکت بانک رسالت افتتاح می شود.همچنین از گروه های جهادی که در سامانه بسیج ثبتنام کرده و فعال هستند نیز 250 گروه جهادی اعلام آمادگی کردند و برای مقابله با کرونا و کمک به معیشت مردم فعالیت می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم اضافه کرد: شاخص ترین اقدامی که گروه های بسیجی در این هفته انجام می دهد توزیع 30 هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته 400 هزار تومان است که روز سه شنبه به مناسبت شهادت شهید زین الدین به صورت نمادین 6 هزار و 90 بسته آن به نمایش گذاشته شد که از ابتدای هفته بسیج، توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه 300 نفر از طلاب خواهر و برادر در بیمارستان ها به خدمات رسانی اهتمام دارند، تصریح کرد: روزانه 47 تا 50 نفر به صورت نوبتی در بیمارستان ها حضور دارند.

کبیری پور اضافه کرد: 600 سری جهیزیه برای خانواده های نیازمند تدارک دیده می شود که این جهیزیه با کمک خانواده های نیازمند و بانی تهیه می شود و 5 تا 10 میلیون تومان  هزینه این جهیزیه از طریق این افراد و مابقی آن از طریق سپاه تهیه می شود.

وی بیان کرد: برخی خانواده هایی که حامی ندارند و خودشان هم نمی توانند این هزینه را متقبل شوند، پنج قلم اصلی جهیزیه را تامین و به صورت رایگان در اختیارشان قرار می دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به طرح بازسازی خانه 500 خانواده نیازمند و محروم که از ابتدای سال جاری آغاز شده است، گفت: بازسازی خانه 20 خانواده محرومان و نیازمندان در این هفته با مشارکت کمیته امداد امام خمینی انجام می شود.

وی افزود: تامین 15 هزار پرس غذای گرم با همکاری ستاد مردمی ستاد کریمه اهل بیت (س) و کمیته امداد در دستور کار داریم که توزیع آن توسط بسیج و مدیران محلات انجام می شود.

کبیری پور ادامه داد: با همکاری معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه فرمانداری، ایستگاه های سلامت با عنوان طرح شهید سلیمانی برپا می شود که در این ایستگاه ها  سرکشی از خانواده بیماران، کمک به درمان بیماران با هدف کاهش رفت و آمد خانواده ها به بیمارستان ها انجام می شود تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی با بیان اینکه در ایستگاه های سلامت که در نقاط مختلف شهر برپا می شود توزیع ماسک به صورت نیم بها با مشارکت بسیج دانشجویی انجام می شود، گفت: روزانه 50 هزار ماسک توسط بسیج دانشجویی به تولید می رسد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم همچنین از تولید400 هزار ماسک با مشارکت  دیگر اقشار بسیج  خبر داد و تصریح کرد: این ماسک ها در کارگاه های مختلف بسیج اصناف به تولید می رسد.

وی از حضور طلاب خواهر و برادر در زندان مرکزی خبر داد و بیان کرد: این طلاب به عنوان مشاور و مددکار در مراکز درمانی حضور پیدا می کنند و چهار روز در هفته را خدمات رسانی می کنند و این خدمات به صورت گردشی توسط 365 نفر این خدمات به صورت گردشی انجام می شود.

انتهای پیام/78005

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد