hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > محدودیت های سخت کرونایی در فارس/تعطیلی دو هفته ای در مناطق قرمز

محدودیت های سخت کرونایی در فارس/تعطیلی دو هفته ای در مناطق قرمز

 جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: همزمان با سراسر کشور طرح جامع اعمال محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه اول اذرماه در سراسر استان فارس به مدت دو هفته اجرا می شود.
عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه مناطق در استان‌ها به سه منطقه قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی خواهند شد بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها استان فارس دارای ۱۵ شهرستان با وضعیت قرمز است در این شهرستان‌ها تنها گروه‌های شغلی شماره یک می‌توانند فعالیت کنند این گروه‌های شغلی نسبت به برطرف کردن مایحتاج مورد نیاز مردم اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت نارنجی هستند تنها مشاغلی تعطیل خواهند شد که در گروه‌های شغلی سه و چهار قرار گرفته‌اند.
معاون استاندار فارس در خصوص وضعیت کارکنان دستگاه‌های دولتی نیز خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های قرمز حداکثر ۳۰ درصد از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و مابقی به صورت دورکاری اقدام به فعالیت می‌کنند در مناطقی که دارای وضعیت نارنجی شیوع کرونا هستند نیز حداکثر نصف کارکنان باید حاضر باشند و در مناطق زرد هم حداکثر تا دو سوم کارکنان باید در محل کار خود حضور داشته باشند.
قاسمپور در خصوص محدودیت‌های جدید حل و نقل شهری نیز متذکر شد: بر اساس مصوبه دولت و در راستای کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت قرمز و نارنجی شیوع بیماری کرونا هستند خودروهای بومی حق خروج از شهرستان را ندارند و خودروهایی که با پلاک غیر بومی شهرستان‌های دیگر حق ورود به این شهرستان‌ها را ندارند و در صورت تخلف ٥٠٠ هزار و یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
او ادامه داد: در شهرهایی که وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا دارند نیز از ساعت ٢١ شب لغایت ٤ بامداد تردد خودروها در شهر ممنوع است.
قاسم پور در خصوص وضعیت آموزش نیز بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود در جامعه تمامی کلاس‌ها و دوره‌های آموزش محور به صورت غیر حضوری برگزار خواهند شد و از ظرفیت موجود در فضای مجازی در راستای آموزش بهره برداری خواهد شد البته در کنار تعطیلی آموزش حضوری، مراسم‌های فرهنگی و مذهبی نیز به مدت دو هفته دارای محدودیت خواهند بود.
گفتنی است گروه یک مشاغل شامل سوپر مارکت ها، بیمارستان‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز خدمات دهی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد