hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان با پیام آیت الله نوری همدانی

برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان با پیام آیت الله نوری همدانی

معاون پژوهشی جامعه الزهرا گفت: دومین همایش کتاب سال بانوان با حضور منتخبین 29 آبان ماه سال جاری با پیام تصویری آیت الله نوری همدانی برگزار می شود.                                    

                                    

                                                                        

به گزارش رویداد ایران_قم،ریحانه حقی ظهر امروز در نشست خبری که در تالار اجتماعات پژوهشگاه جامعه الزهرا برگزار شد، از برگزاری اختتامیه دومین همایش ملی کتاب سال بانوان به صورت ملی خبر داد و اظهار کرد: این همایش قرار بود که سال گذشته به صورت حضوری برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا موجب شد تا این همایش با تعویق و به صورت غیر حضوری برگزار شود.
  وی با اشاره به زمان برگزاری این همایش تصریح کرد: اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان روز پنجشنبه 29 آبان ماه سال جاری از ساعت 10 تا 12  برگزار خواهد شد.
  معاون پژوهش جامعه الزهرا با تاکید براینکه همایش کتاب سال بانوان با هدف شناسایی پژوهشگران و ارتقا آثار کمی و کیفی بانوان برگزار می شود، تصریح کرد: شناسایی و معرفی بانوان مولف و نیازهای تالیفی بانوان از مهمترین اهداف این همایش محسوب می شود.
  وی با بیان اینکه برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان نسبت به دوره نخست دارای ویژگی هایی است، عنوان کرد: در نخستین دوه این همایش محدودیت زمانی برای دریافت آثار در نظرگرفته نشده بود اما در این دوره محدودیت زمانی دو سالانه در نظر گرفته شد. همچنین دوره نخست تمامی آثار بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی و آثار منتشر شده بانوان و آقایان دریافت شد که این کنگره با گستره مناسبی مواجه شدیم اما با توجه به اینکه در دومین همایش محدودیت اعمال شده بود آثار کاهش یافت.
  حقانی اضافه کرد: همایش اول فقط در حوزه تالیف بود اما در همایش دوم مقالات به چرخه علمی افزوده شد و داوری موضوعی نیز در این زمینه داشتیم.
  وی یادآور شد: در نخستین همایش کتاب سال حوزه 600 اثر به دبیرخانه ارسال شد اما در دومین همایش کتاب سال بانوان به دلیل اینکه آثار فقط به سال های 97 و 98 مورد پذیرش قرار گرفت 265 اثر ارسال شد.
  معاون پژوهش جامعه الزهرا گفت: در دومین همایش کتاب سال بانوان 10 گروه علمی دریافت آثار داشتیم که بیشترین آثار دریافتی در سه عرصه کلان زن و خانواده، تفسیر و علوم قرآن و منطق، فلسفه و کلام است که می توانیم اذعان کنیم که در حوزه زن و خانواده آثار بسیار ارزشمندی دریافت شد.
   وی با بیان اینکه در تلاش هستیم جایگاه همایش کتاب سال بانوان شناخته و نهادینه شود، تصریح کرد: اقبال مراکز علمی و پژوهشی نسبت به همایش بسیار شایسته است و در تلاش هستیم که به تراز اصلی و جایگاه این همایش دست یابیم.
  حقانی اضافه کرد: فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان در مراسم اختتامیه اعلام می شود و آثار برگزیده همایش و صاحبان آثار در حوزه علوم انسانی معرفی و تجلیل خواهند شد.
  وی خاطر نشان کرد: در همایش اول از محضر آیت الله مکارم شیرازی بهره بردیم و در این همایش به دلیل غیر حضوری بودن از پیام تصویری آیت الله نوری همدانی استفاده می کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد