hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نگران آمار بالای فوتی‌ها در اردستان و نطنز هستیم/ گزارش وضعیت شهرستان‌های اصفهان

نگران آمار بالای فوتی‌ها در اردستان و نطنز هستیم/ گزارش وضعیت شهرستان‌های اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پیک دوم و سوم کرونا نداشته ایم و بیماری پیوسته بوده است که این باعث خستگی و فرسودگی کادر درمان است.
طاهره چنگیز امروز (سه شنبه- ۲۷ آبان ماه) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصفهان برگزار شد، گزارشی از وضعیت و سیر اپیدمیولوژیک کرونا در استان ارائه و اظهار کرد: تاکنون ۲۷۶ هزار تست انجام شده است که از ابتدا تمام تست های بخش خصوصی را هم در گزارش ها وارد کرده ایم.
وی افزود: تعداد فوتی های مثبت در استان تاکنون سه هزار و ۹۰ نفر بوده است که در کل سه درصد جمعیت مبتلایان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۴۸ درصد موارد در بیمارستان های خصوصی است، تصریح کرد: تمام موارد مثبت از ابتدا به معاونت بهداشتی گزارش و ثبت شد.
به گفته چنگیز ۱۸ هزار نمونه در هفته داریم که با پروتکل جدید افزایش می یابد و اگر تست های سریع اضافه شود این روند تسریع خواهد شد.
وی با اعلام اینکه تعداد موارد مثبت سرپایی بیشتر شده و نمودار هفتگی موارد مثبت رو به افزایش است، گفت: نسبت تست های مثبت از شهریور به بعد بیش از ۵۰ درصد مثبت بوده است. قبلا تنها علامت دار ها را آزمایش می کردیم و اکنون بدون علامت ها هم بررسی می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به موازات افزایش بستری و ابتلا، موارد فوت هم افزایش یافته است، تصریح کرد: موارد بستری بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار در نوسان است .
به گفته چنگیز در شهرستان اصفهان آنچه خسته کننده شده شیب ملایم بیماری است.
وی اضافه کرد: پیک دوم و سوم نداشته ایم و بیماری پیوسته بوده است که این باعث خستگی و فرسودگی کادر درمان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص ارائه گزارش وضعیت شهرستان های استان اصفهان توضیح داد: شهرستان های خمینی شهر، فلاورجان، لنجان و سمیرم پیک های شدید داشتند. نائین و نطنز باوجود اینکه آرام شده بود، اکنون رو به افزایش است.
چنگیز ادامه داد: در نطنز و اردستان به دلیل میانگین سنی بالا نگران فوتی ها هستیم، آمار در گلپایگان و دهاقان رو به افزایش است و وضعیت فریدن فعلا آرام است. در  مبارکه شرایط خوب کنترل شد، اما اکنون روند افزایشی داشته است، شهرضا پیک بلندی داشتیم که هنوز درگیر هستیم، آمار در خوانسار و شاهین شهر افزایش یافته و خور جمعیت کم ولی با چند مورد بیماری مواجه است. فریدونشهر نیز فعلا آرام است.
وی در مورد وضعیت دانش آموزان گفت: دانش آموزان مثبت کرونایی را هفته به هفته رصد می کنیم و وضعیت خانواده هایی که مثبت بوده و در خانه دانش آموز دارند هم مورد بررسی قرار می گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد