hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بیماری سرطان وراثتی نیست

بیماری سرطان وراثتی نیست

متخصص رادیوتراپی و دبیر انجمن سرطان اصفهان گفت: بیماری سرطان وراثتی نیست، بلکه علت تنها کمتر از ده درصد موارد ابتلاء به این بیماری ریشه ژنتیکی دارد.
دکتر پوریا عادلی اظهار کرد: فاکتورهای محیطی مهمترین عامل در شیوع بیماری سرطان محسوب می‌شود. از مهترین فاکتورهای محیطی تأثیر گذار در ابتلاء به بیماری سرطان می‌توان به نوع زندگی، تغذیه و آلودگی هوا اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان عوامل محیطی تأثیر گذار در افزایش میزان ابتلاء به سرطان را کامل حذف کرد، گفت: با روش زندگی صحیح بسیاری از این عوامل را می‌توان کاهش داد و کنترل کرد. بدون شک هر چه از رژیم غذایی خاورمیانه و مدیترانه به سمت رژیم غذایی غربی روی آوریم، شاهد رشد و افزایش میزان سرطان در جامعه خواهیم بود؛ عواملی مانند آلودگی هوا و استفاده از کودهای شیمیایی نیز از دیگر فاکتورهای تأثیر گذار در افزایش این بیماری است.
عادلی در زمینه نوع تغذیه بیمار سرطانی که تحت درمان است، اظهار کرد: تغذیه بیمار بسته به نوع تومور و سرطان متفاوت است و الگوی خاص تغذیه‌ای را نمی‌توان برای تمام بیماران مبتلا به سرطان توصیه کرد. با توجه به بی اشتهایی بیمار که از عوارض ناشی از مصرف داروها است، توصیه می‌شود حجم غذا برای این بیماران کمتر و تعداد دفعات مصرف غذا بیشتر باشد و از پاکی و تمیزی مواد غذایی اطمینان حاصل شود.
وی افزود: در میان انواع ویتامین‌ها برای بیماران تحت درمان سرطان تنها مصرف ویتامین D تجویز می‌شود؛ البته در موارد استثنا با نظر پزشک انکولوژی ممکن است ویتامین‌های دیگری نیز تجویز شود، به بیماران سرطانی توصیه می‌شود برای بهبود سیستم ایمنی تا حد امکان مواد غذایی سالم مصرف کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد