hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تالارهای دزفول تعطیل شدند/ باغ ویلاها میزبان عروسی کرونایی

تالارهای دزفول تعطیل شدند/ باغ ویلاها میزبان عروسی کرونایی

با وجود اینکه تالارهای پذیرایی دزفول تعطیل اعلام شده اما این تعطیلی نتوانست تاثیر چندانی برکاهش برگزاری این مراسم‌ها در این شهرستان داشته باشد چرا که صاحبان باغ ویلاهای این شهرستان جان مردم را بازیچه تجارت خود کرده اند.
آمار مبتلایان به کرونا همچنان در شهرستان دزفول به طور صعودی در حال افزایش و این شهرستان در وضعیت «پرخطر» است و این شرایط بحرانی موجی از نگرانی در بین مردم ایجاده کرده است. از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان دزفول تجمعات و برگزاری از جمله مراسم عروسی، عزا، همایش و..  ممنوع اعلام شد و در این باره  یکی از مکان‌هایی که تصمیم بر تعطیلی آن گرفته شد تالارهای پذیرایی بود.
با و جود اینکه تمامی تالارهای پذیرایی دزفول تعطیل اعلام شده اما این تعطیلی نتوانست تاثیر چندانی بر کاهش برگزاری این مراسم‌ها در این شهرستان داشته باشد چرا که صاحبان باغ ویلاهای این شهرستان جان مردم را بازیچه تجارت خود کرده اند؛ معضلی که در این شرایط بحرانی، مشکلی دو چندان برای مردم دزفول ایجاد کرده است و همین امر در نهایت تاثیر را در افزایش شیوع بیماری کرونا نیز داشته و دزفول را در  شهرهای قرمز«پرخطر» استان خوزستان قرار داده است.
با وجود آنکه مسئولان بارها تاکید کرده‌اند که مراسم عروسی و عزا باید تعطیل شود اما برخی بی‌تفاوت به وضعیت قرمز کرونا در دزفول، نادیده گرفتن تلاش خالصانه کادر درمان  همچنان مراسم‌های خود را مانند قبل این بار در باغ ویلاها برگزار می‌کنند.
این در حالی است که کرونا این روزها همچنان در شهرستان دزفول جولان می‌دهد و وضعیت این شهرستان (قرمز پرخطر) گفته شده اما مردم بی‌تفاوت نسبت به شیوع دوباره این ویروس به زندگی عادی خود می پردازند.
اما آن سوی دیگر بزم کرونا در روستاهای دزفول است
این روزها که وضعیت کرونا در شهرستان دزفول  قرمز پرخطر است و کرونا در حال تاخت و تاز است اما مراسمات عروسی آن هم با جعیت زیاد و به شکل سنتی  در روستاها و توابع این شهرستان در حال برگزاری است. خانواده‌هایی که  تمام فکر و ذهن‌شان تنها برگزاری مراسم عروسی‌شان است و به این نکته توجه نمی‌کنند که ویروس کرونا جهشی بوده و در یک مراسم چندین نفر را مبتلا می‌کند و نیز کشنده است.
اما نکته تاسف‌بار ماجرا این است علاوه بر معضل این روزهای دزفول "باغ ویلاهای دزفول "؛ اوج برگزاری چنین مراسم‌هایی در روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود و گویا روال زندگی عادی در جریان است و یا  شاید هم تصور بر این است که در روستاها خبری از کرونا نیست.
بیش از 15هزار باغ‌‌ویلا در شهرستان دزفول وجود دارد. هر روز به دلیل نبود نظارت کافی شاهد رشد قارچ‌گونه باغ ویلاها و قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی شهرستان هستیم. زمین‌های که پس از قطعه‌بندی به باغچه‌های کوچک‌تر تبدیل و در آن سازه و استخر ساخته می‌شود. متراژ برخی از این باغ ویلاها به زیر400 مترمربع هم رسیده و با قیمت‌های نجومی به فروش و یا کرایه داده می‌شوند.
به گزارش تسنیم: تاکنون حدود سه هزار و 700 فرد مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول بستری شده و متاسفانه 460 نفر از بیماران بستری حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول فوت کردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد