hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در صورت ادامه میزان فعلی ابتلا به کرونا، روزهای سختی را در بیمارستان ها و حتی آرامستان های سیستان و بلوچستان پیش رو داریم.
سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در صورت ادامه میزان فعلی ابتلاء به کرونا، روزهای سختی را در بیمارستان‌ها و حتی آرامستان های سیستان و بلوچستان پیش رو داریم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان و بستری بیماران هم سناریوهای مختلفی را بر اساس روند ابتلاء پیش رو داریم، افزود: یکی از معیارهای شناسایی یک شهر به عنوان منطقه قرمز بستری بیش از ۶ تا ۷ مورد بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از همین رو با توجه به اعلام برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه قرمز، یکی از سناریوها احتمالی پیش بینی بستری همزمان ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ بیمار مثبت و مشکوک فقط در بیمارستان‌های زاهدان است.
وی گفت: مهمترین افتخار ما تا کنون تأمین تمامی ملزومات، تجهیزات، دارو و اکسیژن مورد نیاز بیماران بوده و امیدواریم تا به لطف خدا و پیش بینی‌های کارشناسی لازم، همچنان در این مسیر موفقیت گام برداریم.
هاشمی شهری با اشاره به افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از رؤسای بیمارستان‌های سطح استان می‌خواهم تا با هماهنگی حوزه درمان دانشگاه، خود و همکارانشان را برای حداقل ۵ ماه دشوار پیش رو آماده کنند.
وی بیان کرد: در صورت تداوم روند کرونا قطعاً در روزهای آینده شاهد افزایش موارد مرگ ناشی از کرونا در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود زیرا هم اکنون در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های بوعلی، خاتم الانبیا ء (ص) و علی بن ابی طالب (ع) زاهدان بیش از ۵۰ بیمار بدحال کرونایی بستری هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد