hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازار مسکن تحت تأثیر دلار/ امیدواری به کاهش قیمت‌ها از ۳ ماه آینده

بازار مسکن تحت تأثیر دلار/ امیدواری به کاهش قیمت‌ها از ۳ ماه آینده

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: تأثیر کاهش قیمت ارز و رکود بازار، حدود سه ماه بعد در حوزه مسکن نمایان می‌شود.
رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در خصوص تأثیر کاهش قیمت دلار بر بازار مسکن اظهار کرد: قیمت دلار لحظه‌ای است، اما قیمت مسکن انتظاری و زمان‌بر است؛ به این صورت که تأثیر کاهش قیمت ارز و رکود بازار، حدود سه ماه بعد در بحث مسکن نیز نمایان خواهد شد.

او افزود: نوسان‌ها و شوک‌های ارزی وارد شده به بازار اقتصادی، بیشتر بازار‌ها همانند لوازم خانگی، خودرو، طلا و مسکن را نیز تحت تأثیر قرار داده است. اگر پس از شوک کاهشی وارد شده به بازار، کاهش قیمت ارز ثابت باشد بعد از مدتی قیمت مسکن هم به فراخور کاهش‌های ایجاد شده در سایر بازارها، افت پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به فاصله بین عرضه و تقاضا بیان کرد: سالانه دولت و مردم، در بخش خصوصی و دولتی نیاز به ساختن حدود یک میلیون مسکن دارند که طی سال‌های گذشته این رقم حدوداً به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد رسیده و باعث افزایش فاصله بین عرضه و تقاضا شده است. علاوه بر این موضوع مقداری از قیمت‌های مشاهده شده در سطح بازار کاذب است و این‌ها از جمله شوک‌های اقتصادی واردشده به بازار به شمار می‌آیند.

او تصریح کرد: اگر دولتمردان به خصوص در مدیریت کلان اقتصادی بتوانند در آینده ثبات قیمت‌ها و نرخ معقول در بازار ارز را رقم بزنند قیمت در تمام بازار‌ها از جمله مسکن نیز تثبیت خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد