hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۹۰ درصدی آمار متوفیان اصفهان در مهر ماه امسال

افزایش ۹۰ درصدی آمار متوفیان اصفهان در مهر ماه امسال

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: تعداد فوت شدگان شهر اصفهان در ۸ ماهه امسال بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
احمدرضا مرادی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به افزایش ۹۰ درصدی آمار متوفیان در مهر ماه سال ۹۹ نسبت به مهر ماه سال ۹۸، تمهیدات و برنامه‌ریزی ‌های لازم برای توسعه، ساخت و آماده سازی قبور و ارائه خدمات در شرایط بحرانی اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: به علت شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، آمار متوفیان شهر اصفهان در ۸ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته، در حالی که این آمار در مدت مشابه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۸ درصد است.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده، فعالیت های اجرایی و خدماتی سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با سرعت بیشتری در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه پیش ‌بینی و اجرای تدابیر لازم برای افزایش ظرفیت ها اعم از امکانات، تجهیزات، ساخت قبور و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه اعمال پروتکل های مربوط به خاکسپاری اموات کرونایی بسیار ضروری و حائز اهمیت است، گفت: این موضوع پیش از این در دستور کار مدیریت شهری و سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان قرار گرفته و اقدامات و تمهیدات لازم و متناسب در این زمینه اجرا شده است.
مرادی تصریح کرد: در راستای تسهیل و تسریع در خدمات ‌رسانی به شهروندان و پاسخ به نیازهای مردم و نیز برای ساخت مکانیزه قبور تعداد اکیپ‌ های مربوط به این کار، پیمانکاران و بهره‌گیری از قبور پیش ساخته بتنی افزایش یافته است. همچنین حذف پیش فروش قبور تا اطلاع ثانوی، افزایش اکیپ ‌های تغسیل، تکفین و تدفین اموات، افزایش ماموریت های ناوگان خودروهای حمل متوفی، اضافه کردن شیفت کاری خادمان آرامستان ها بخشی از اقداماتی است که در شرایط بحران کنونی انجام و با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: با توجه به افزایش تعداد متوفیان، درخواست ‌های برگزاری مجالس ترحیم نیز افزایش یافته که در این زمینه با برنامه ریزی های انجام شده، برگزاری مجالس سوم و هفتم در موعد مقرر خود و برگزاری مجالس چهلم و سالگرد فقط در طول ایام هفته توزیع شده است تا از ازدحام مراسم ها در روزهای پایان هفته و روزهای تعطیل جلوگیری شود.
وی از تمام شهروندان خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه ها برای کاهش ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، اقدام کنند و گفت: از اشخاصی که به واسطه درگذشت بستگان خود ناچار به حضور در مراسم خاکسپاری هستند، تقاضا می شود با رعایت توصیه های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و با حضور حداقلی افراد به آرامستان ها مراجعه کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد