hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امتحانات پایان ترم مدارس اصفهان به صورت حضوری برگزار می‌شود

امتحانات پایان ترم مدارس اصفهان به صورت حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات پایان ترم استان اصفهان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا برگزار می‌شود و تنها با دستور ستاد ملی و استانی مقابله با شیوع کرونا ممکن است نحوه برگزاری امتحانات تغییر کند.
محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با ایمنا، با بیان اینکه آموزش در شهر اصفهان و ۱۱ شهرستان استان غیرحضوری است، اظهار کرد: البته قبل از غیر حضوری شدن مدارس نیز به علت اختیاری که به خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس داده شده بود، عملاً آموزش غیرحضوری بود و دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کردند و فقط برخی از کلاس‌ها مانند کارگاه‌های هنرستان‌ها حضوری برگزار می‌شد، به طور میانگین نحوه برگزاری کلاس‌های درس در استان حدود ۸۰ درصد غیرحضوری و ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز حضوری است.
وی ادامه داد: امتحانات میان ترم و مستمری را معلمان به صورت غیرحضوری می‌توانند برگزار کنند، اما امتحانات پایان ترم باید حضوری برگزار شود و مدارس می‌توانند چند نمونه سوال طراحی کند و در چند روز از دانش‌آموزان امتحان بگیرد، چرا که دانش‌آموزان نیز باید به کیفیت آموزش مجازی اهمیت بیشتری دهند چرا که روایی و پایایی امتحان حضوری بیشتر از امتحانات آنلاین است، البته این نظر کارشناسی ما است.

لزوم توجه و پیگیری خانواده در آموزش مجازی فرزندان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به دخیل بودن نظرات ستاد استانی ملی مقابله با شیوع کرونا در نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم، افزود: امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار می‌شود، مگر اینکه دستورالعمل جدیدی برای نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم اعمال شود.
وی با توضیح اینکه هیچ‌گاه آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد، تصریح کرد: کیفیت آموزش حضوری بسیار بیشتر از غیرحضوری خواهد بود، اما تلاش می‌کنیم آموزش در بهترین کیفیت به دانش آموزان ارائه شود و مدیران مدارس باید بدانند هر کدام از دانش‌آموزان چگونه و از طریق چه نرم افزاری از آموزش دروس برخوردار می‌شوند و مدیران باید از نحوه دریافت آموزش دانش‌آموزان خود آگاهی لازم را داشته باشد.
ناظم زاده با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی مشارکت اولیا در امر آموزش بسیار پررنگ‌تر و جدی‌تر از قبل شده است، خاطرنشان کرد: گاهی دانش‌آموزان اهمیت لازم به آموزش مجازی نمی‌دهند و خانواده‌ها از اهمیت ندادن دانش‌آموز به دریافت آموزش مجازی گله دارند، بهتر است خانواده‌ها برای بهبود کیفیت دریافت آموزش مجازی به معلمان کمک کنند.
وی اضافه کرد: با غیرحضوری شدن مدارس نمی‌توانیم به طور دقیق پیگیر برخی مسائل دانش‌آموزان مانند ترک تحصیل شویم، زیرا پرونده دانش‌آموز در مدرسه وجود دارد، اما ممکن است عملاً دانش‌آموز به دریافت آموزش مجازی اهمیت ندهد و یکی از دلایل برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم اهمیت دادن بیشتر دانش‌آموزان به آموزش مجازی است.

۹۹ درصد از روستاهای استان به اینترنت دسترسی دارند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تجهیزات مدارس برای آموزش مجازی، توضیح داد: برای تجهیزات مدارس با اتاق بازرگانی و خیریه‌ها در تعامل هستیم و تلاش شده تا برای شهرستان‌ها از طرف خود اتاق بازرگانی برای دانش‌آموزان محروم تبلت تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
وی درباره شبکه شاد، گفت: در استان اصفهان نیز از شبکه شاد برای تدریس استفاده می‌شود و استفاده آف لاین از شبکه شاد بیشتر از آنلاین است، مدارس و نواحی آموزش‌های لازم برای استفاده از نرم‌افزارهای مختلف جهت آموزش مجازی را برای معلمان خود دارند، عموماً معلمان به نحوه برگزاری آموزش مجازی تسلط دارند.
ناظم زاده عدم داشتن سخت‌افزار را از چالش‌هایی شهرستان‌های استان دانست و ادامه داد: عدم پوشش اینترنت نیز از چالش‌های آموزش مجازی در شهرستان‌ها و روستاهای استان است، اما اکنون ۹۹ درصد از روستاهای استان به اینترنت دسترسی دارند و ممکن است اشکال در سرعت اینترنت باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد