hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت سایت دفن زباله «دیر» بحرانی است/ لزوم ایجاد سایت جدید

وضعیت سایت دفن زباله «دیر» بحرانی است/ لزوم ایجاد سایت جدید

 وضعیت سایت دفن زباله شهر دیر بحرانی است و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سایت جدید دفن پسماند در این شهرستان اقدام شود.
شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر در کنار ساحل خلیج فارس قرار دارد که دارای سه بخش مرکزی، آبدان و بردخون است.
یکی از چالش‌های مهم و اساسی در شهرستان دیر، وضعیت نامناسب سایت دفن زباله است که مشکلات زیادی را ایجاد کرده و موجب نارضایتی مردم این منطقه شده است.
در راستای رفع مشکل پسماند شهر دیر، شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر مصوبه‌ای را مبنی بر ساماندهی وضعیت سایت دفع زباله‌ها گذرانده بود که همچنان بر زمین مانده است.
عدم دفع بهداشتی پسماند و فاصله نزدیک معدن زباله‌ها با شهر موجب شده تا با وزش بادهای غالب ساکنان محله‌های کوی جانبازان و فرهنگیان هر از گاهی بوی بد زباله‌ها را استشمام کنند.
این در حالی است که گاهی اوقات وقوع آتش سوزی‌هایی که گویا عمدی است در این معدن شاهد هستیم که دود حاصل از آن مشکلاتی را برای ساکنان این محله‌ها به وجود آورده است.
در همین راستا کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر با حضور مدیران کل و فرماندار شهرستان دیر و رؤسای ادارات مرتبط در شهرستان دیر پیرامون ارتقا مدیریت پسماندها و انتخاب محل جدید سایت دفن زباله مرکزی این شهرستان برگزار شد.
وضعیت بحرانی سایت دفن زباله دیر
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر صبح شنبه در این نشست گفت: محل‌های دفن زباله‌های شهری یکی از مهم‌ترین مراحل مدیریت پسماند بوده که اخذ مجوز زیست محیطی این محل‌ها و اقدامات در راستای دفن اصولی و بازیافت پسماندها ضروری است.
فرهاد قلی‌نژاد اضافه کرد: به دلیل وضعیت بحرانی سایت دفن زباله دیر انتخاب محل جدید وفق ضوابط و استاندارهای اقدامی مهم در جهت کاهش آلودگی‌های محیط زیست ناشی از پسماندها است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: پایش محل‌های دفن نیز ضروری و به همه شهرداری‌های استان اعلام شده است.

تعیین محل جدید و ساماندهی دفن زباله
فرماندار شهرستان دیر در این نشست گفت: مدیریت پسماند یکی از مقوله‌های مهم است و با توجه به وضعیت دفن سایت دفن زباله فعلی انتظار می‌رود همه ادارات مرتبط در تعیین محل جدید و ساماندهی دفن زباله همکاری کنند.
کریم علی حسنی ادامه داد: در شهرستان دیر مشکلاتی در زمینه سایت‌های دفن پسماند وجود دارد که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام شود.
ساماندهی محل‌های دفن زباله
حمید بردستانی مدیر کل امور شهری استانداری بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از چالش‌ها و مشکلات اساسی در شهرهای استان در حوزه سایت‌های پسماند است.
وی بهبود وضعیت دفن پسماندهای شهری را مورد تاکید قرار دارد و اضافه کرد: ساماندهی محل‌های دفن زباله شهری استان بوشهر یک ضرورت است و باید شهرداری‌ها و دهیاری به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
مدیر کل امور شهری استانداری بوشهر ادامه داد: با تلاش و مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر، محل‌های دفن زباله استان ساماندهی می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد