hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جزئیات ترخیص ۵۰ هزار موتورسیکلت توقیفی در استان کرمان اعلام شد

جزئیات ترخیص ۵۰ هزار موتورسیکلت توقیفی در استان کرمان اعلام شد

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به جزئیات ترخیص ۵۰هزار موتورسیکلت توقیفی در استان گفت: این موتورسیکلت‌ها پس از مهلت ۲ ماهه اسقاط می‌شوند.

 سرهنگ یوسف نجفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با موضوع طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی اظهار داشت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیف شده از 17 آبان ماه جاری آغاز شده و تا 17 دی‌ماه به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این موتورسیکلت‌ها که اموال مردم بوده که در پارکینگ‌ها در حال از بین رفتن هستند افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص این موتورسیکلت‌ها دیده شده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه نیاز است با اطلاع‌رسانی دقیق شهروندان از جزئیات اجرای این طرح مطلع شوند گفت: مالکین این موتورسیکلت‌ها در حال شناسایی هستند تا پیامک نیز به آنها ارسال شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان حدود 50 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارد که عمده آنها در شهرهای کرمان، رفسنجان، زرند و سیرجان توقیف شده‌اند افزود: بعد از تاریخ تعیین شده اگر مالکین مراجعه نکنند موتورسیکلت‌ها برابر ضوابط اسقاط خواهند شد.

نجفی با اشاره به اینکه این دو ماه یک فرصت طلایی برای آزادسازی موتورسیکلت‌های توقیف شده است گفت: در این طرح هزینه پارکینگ به حداقل رسیده، تخفیف بسیار خوبی قائل شده‌اند و بخشی که متعلق به ناجا بوده تماماً بخشیده شده است.

وی با عنوان اینکه مبلغ تعیین شده پارکینگ به ازای هر شبانه‌روز 720 تومان در شهر کرمان و در شهرستان‌ها 450 تومان است افزود: برای ترخیص موتورسیکلت نیاز به بیمه نامه شخص ثالث نیست و می‌توانند بدون بیمه و اخذ تعهدنامه دستی موتورسیکلت خود را رفع توقیف کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه قبل از اجرای این طرح ارائه گواهی‌نامه رانندگی راکب موتورسیکلت لازم بود که در این طرح این الزام حذف شده است گفت: خیلی از این موتورسیکلت‌ها فاقد پلاک هستند که برای آزادسازی آنها نیاز به پلاک نیست و اجازه ترخیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به مراجعه حضوری مالک نیست و اگر مالک وجود ندارد فردی که موتورسیکلت را در روز توقیف در دست داشته می‌تواند مراجعه کرده و موتورسیکلت را دریافت کند افزود: دو برابری جریمه موتورسیکلت‌ها نیز در این طرح بخشیده شده است و مابقی جریمه نیز امکان تقسیط دارد.

نجفی با اشاره به اینکه این طرح شامل موتورسیکلت‌هایی می‌شود که قبل از سال 99 توقیف شده‌اند گفت: مدارکی که برای ترخیص موتور لازم است مدارک هویتی مالک و مدارک موتورسیکلت است.

وی با بیان اینکه سن فرسودگی موتورسیکلت در هنگام رفع توقیف تعیین شده است ادامه داد: موتورسیکلت‌هایی که پلاک قدیمی دارند تا 10 سال مجاز به استفاده هستند و در هنگام رفع توقیف تعهدنامه استفاده تا 10 سال از مالکین اخذ می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح شامل موتورسیکلت‌های غیرمجاز بالای 250 سی سی نمی‌شود گفت: موتورسیکلت‌هایی که از اتباع خارجی توقیف شده اگر مدارک هویتی و اقامت مجاز و اسناد موتورسیکلت را دارند می‌توانند مراجعه کرده و موتورسیکلت خود را رفع توقیف کنند اما اگر مدارک اقامتی ندارند باید ابتدا به پلیس اتباع مراجعه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد