hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کهگیلویه و بویر احمد| امنیت عمومی به داشتن تشکل نیاز دارد

کهگیلویه و بویر احمد| امنیت عمومی به داشتن تشکل نیاز دارد

استاندار کهگیلویه و بویر احمد در نشست مشارکت‌های مردمی در امنیت استان گفت: ایجاد انجمن و یا نهادی یا ساختار مردمی که زمینه مشارکت خیرین را برای افزایش ضریب امنیت عمومی در استان ایجاد کند، ضروری است.


علی‌محمد احمدی با بیان اینکه، امنیت عمومی مانند مدرسه‌سازی و بخش سلامت نیازمند داشتن تشکل و یا نهاد مردمی برای پیگیری، همکاری و کمک به مسائل امنیت اجتماعی دارد، افزود: برای این نوع مشارکت‌ها نیاز به کار فرهنگی است که از طریق رسانه‌های مختلف بخصوص صداوسیما باید انجام شود.

احمدی به جلب مشارکت مردمی در کمک مالی برای تأمین فضاهای فیزیکی، تجهیزات و امکانات به حوزه نیروی انتظامی برای رسیدن به یک امنیت پایدار که پایگاه مردمی داشته باشد، تأکید کرد و اظهار داشت: استان در حد توان و راه‌های قانونی که اجازه دارد آماده هرگونه کمکی به این بخش است.

او در کنار کمک‌های استانی کمک گرفتن از مرکز کشور و تشکیل جامعه خیرین امنیتی در استان را ضروری دانست و گفت: جلسه‌ای با حضور معاونت امور عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تعدادی از دستگاه‌های اجرایی ازجمله راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری برگزار و راهکاری در این رابطه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار با بیان اینکه، موضوع امنیت بسیار مهم و حساس است و مردم و خیرین مانند مدرسه‌سازی و حوزه سلامت که مشارکت بالایی دارند اگر به‌خوبی جا افتد قطعا مشارکت خواهند کرد، افزود: در این خصوص باید فرهنگ‌سازی لازم و راهکار اساسی مطرح و بر آن تأکید شود.

احمدی نقش مشارکت اجتماعی در تولید امنیت را کارساز، کم‌هزینه و در کمترین زمان ممکن دانست و تأکید کرد: نمی‌توان از نقش دانش آموزان و جامعه معتمدین و متنفذین، بزرگان و ریش‌سفیدان برای جلب مشارکت عمومی در حوزه امنیت اجتماعی چشم پوش کرد و از آن غافل شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد هم افزایش ضریب امنیت و توان نیروی انتظامی و موفقیت خود در انجام وظایف را مشارکت مردمی دانست و گفت: امنیت پایدار نیازمند مشارکت آگاهانه و احساس مسئولیت مردم در همراهی کردن نیروی انتظامی است.

سردار مهدی انصاری افزود: مشارکت عمومی در مسائل امنیتی و انتظامی با تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز و در حوزه توسعه فضاهای انتظامی، تأمین تجهیزات و امکانات، فضاهای ساختمانی و تأمین بخشی از دیگر هزینه‌ها تأثیر بسزایی در ایجاد کارکرد و عملکرد این نیرو و ایجاد امنیت پایدار دارد.

او تأکید کرد: انتظار داریم استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در این خصوص همکار و همیار نیروی انتظامی باشند و با کمک همدیگر بتوانیم مجمع خیرین امنیت ساز را در استان تشکیل و فعال کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد