hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| اهمیت حرکت توسعه استان بر مدار طرح آمایش سرزمینی

کرمانشاه| اهمیت حرکت توسعه استان بر مدار طرح آمایش سرزمینی

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با تأکید بر اهمیت حرکت توسعه استان بر مدار طرح آمایش سرزمینی گفت: هنوز سرنوشت تدوین این طرح در استان معلوم نیست.


 کیوان کاشفی نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در توسعه استان بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: در استان کرمانشاه با توجه به ضعفی که در برخی شاخص‌ها دارد حساسیت این سازمان بسیار بیشتر می‌شود.

او افزود: بحث‌های توسعه‌ای باید بخشی از برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد، اما در این مورد بسیار ضعیف عمل شده و بیشتر دستگاه‌ها افقی برای خود ترسیم نکرده‌اند و بیشتر درگیر برنامه‌های روتین خود هستند. رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند برای این سازمان‌ها محوریت باشد و آن‌ها را مجاب کند که به سمت توسعه حرکت کنند. کاشفی بیان داشت: انتظاراتی از بخش خصوصی و دولتی داریم که با یک تعامل و رسیدن به یک ادبیات مشترک بین این دو نهاد می‌توانیم به نتایجی دست پیدا کنیم که ما را به‌طرف توسعه پیش ببرد. او به مشکلاتی که در اثر تکانه‌های ارزی در کشور به وجود آمد اشاره کرد و افزود: در این راستا از بخش خصوصی می‌توانیم به نحو احسن استفاده کنیم، اما به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب این مشکلات حل‌وفصل نمی‌شود. رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: باید انتقادات را کنار بگذاریم چراکه بخش خصوصی زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که در کنار انتقادات برنامه‌هایی برای توسعه داشته باشد این تفکر که بخش خصوصی به دنبال سود است، یک تفکر اشتباه بوده و باید کنار گذاشته شود. او بحث‌های مالیاتی را یکی از چالش‌ها طی سال‌های اخیر عنوان کرد و ادامه داد: دولت برنامه‌های مفصلی را طراحی کرده که دستگاه‌ها را به‌طرف پرداخت مالیات سوق دهد، اما از طرف دیگر اطلاعات کافی در این خصوص وجود ندارد و همین سبب خسران شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد