hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی بانوان در قم

برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی بانوان در قم

رئیس موسسه خاتم گفت: در طول یکسال گذشته دوره های آموزشی توانمند سازی بانوان به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شده است که دوره توانمند سازی بانوان با تمرکز بر آموزش بورس به زنان از مهمترین آنها محسوب می شود.


 

به گزارش رویداد ایران_قم، سید محمد حسین چاووشیان در نشست خبری که در ساختمان هنر و رسانه استان قم برگزار شد، از یکساله شدن تاسیس موسسه مردم نهاد خاتم خبر داد و اظهار کرد: این موسسه به همت جمعی از اساتید حوزه خانواده در قم تاسیس شد اما فعالیت های این موسسه به استان قم محدود نمی شود و به صورت بین المللی فعال است و در کشور سوئیس نیز دفتر دارد.

وی با تبیین اهداف این موسسه عنوان کرد: ارتقاء دانش خانواده در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به همراه نهادینه‌سازی فرهنگ خانواده محوری در جامعه به‌ویژه در فضای مجازی از جمله اهداف تاسیس موسسه خاتم به شمار می رود.

این مدرس حوزه و دانشگاه فعالیت های موسسه خاتم را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این موسسه در بخش های آموزش، پژوهش؛ ارتباطات بین الملل، مشارکت مردمی و گروه های بین المللی فعالیت دارد.

چاووشیان در بخش دیگری از سخنان خویش با تبیین فعالیت های آموزشی این موسسه عنوان کرد: از سال گذشته دوره های گوناگون دانش افزایی خانواده به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار شده است. مهمترین این دوره ها که از آبان ماه سال جاری آغاز شده  دوره توانمند سازی بانوان با تمرکز بر آموزش بورس به زنان محسوب می شود که این دوره آموزشی با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار می شود.

وی  از برگزاری سه سمینار تخصصی در بخش فعالیت های پژوهشی این موسسه خبر داد و  عنوان کرد: «آسیب شناسی مطالعات زنان در ایران»،« بررسی سن ازدواج و کودک همسری» و « خانواده و آسیب های اجتماعی» سه سمیناری است که در طول یکسال گذشته برگزار شده است.

رئیس موسسه خاتم از برقراری ارتباط و تعامل دپارتمان ارتباطات و بین الملل موسسه خاتم با مراکز اسلامی در اروپا خبر داد و گفت: تفاهم نامه هایی نیز در راستای برگزاری دوره های خانواده، دانش افزایی و تربیت مربی به امضا رسیده است.

وی از همکاری این موسسه با برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی در داخل کشور خبر داد و بیان کرد: با نهادهایی مانند بهزیستی،کمیته امداد، بسیج جامعه پزشکی سپاه، جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی، دانشگاه صنعتی شریف و ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده است.

چاووشیان در ادامه سخنان خویش از همکاری پنج  استاد فعال در حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: گروه های علمی موسسه خاتم با این اساتید فعالیت می کند و این گروه ها شامل «خانواده، تربیت و جنسیت»، «خانواده، رسانه و ارتباطات»، «خانواده، فقه و حقوق»، «خانواده، قرآن و معنویت» و «خانواده، ادیان و ملل» می شود که این گروه‌های علمی با فضای هم‌اندیشی شده طی یک سال 40 نشست علمی با موضوع‌هایی از جمله ازدواج سفید، فضای مجازی، کرونا، زنان و اعتیاد، فقه و اعتیاد برگزار کردند.

وی با اشاره به خروجی این نشست ها بیان کرد: از این نشست ها تا کنون چهار کتاب با موضوع خانواده و مسائل نوپدید،اعتیاد زنان، خانواده و مدرنیته وجمکران همین حوالی  تدوین شده است که برخی از این کتاب ها بیش از یکبار به چاپ رسیده است.

رئیس موسسه خاتم در ادامه به رونمایی از 2 فیلم مستند اشاره کرد و گفت: مستند دختر زاگرس و زندگی بدون نفس اشاره کرد و گفت: خبرگزاری «پیام خانواده» نیز به‌زودی با حضور اساتید حوزه رونمایی می شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد