hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تداوم بی‌توجهی به کرونا در یزد / ۳۰ درصد مردم هنوز کرونا را جدی نمی‌دانند

تداوم بی‌توجهی به کرونا در یزد / ۳۰ درصد مردم هنوز کرونا را جدی نمی‌دانند

با وجودی که آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور و استان به بالاترین میزان خود رسیده، هنوز ۳۰ درصد از مردم استان یزد از ماسک استفاده نمی‌کنند.

روند شیوع کرونا در کشور و استان یزد در طول یک ماه گذشته به داستانی غم انگیز تبدیل شده که نتیجه آن از دست رفتن تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه است.

این روند به حدی در کشور و استان یزد خطرناک شده که متاسفانه آمار مبتلایان دو روز گذشته از 10 هزار نفر در روز فراتر رفته و آمار فوتی‌ها هم هر روز بیشتر از 400 نفر در روز است؛ آماری بسیار غم‌انگیز که متاسفانه به نظر می‌رسد برای برخی افراد به عددی کاملا عادی تبدیل شده است.

استان یزد هم وضعیت مناسبی در این زمینه ندارد به گونه‌ای که روز گذشته و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، 444 نفر به صورت قطعی به کرونا مبتلا شدند و آمار فوتی‌ها هم رکورد بسیار ناخوشایندی را شکست و به 27 نفر در طول یک روز رسید.

افزایش آمارها را در حالی هر روز شاهد هستیم که همچنان تنها راه پیشگیری از این بیماری از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی رعایت سه اصل «ماسک زدن»، «شست و شوی دست به مدت 20 ثانیه» و «رعایت فاصله اجتماعی نسبت به دیگر افراد» ذکر شده و در صورتی که تمام افراد جامعه این سه اصل را به درستی رعایت کنند، قطعا بهترین پیشگیری را شاهد هستیم.

با این وجود متاسفانه در استان یزد که در هفته گذشته به صدر جدول شیوع کرونا درکشور رسیده بود، همچنان مشاهده می‌شود که برخی افراد جامعه نسبت به رعایت این سه دستورالعمل بهداشتی کاملا بی توجه هستند.

موضوعی که ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد به آن واکنش نشان داد و در نشست خبری با خبرنگاران یزد اظهار داشت: متاسفانه همچنان 30 درصد از افراد در یزد ماسک نمی‌زنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که استفاده از ماسک در جامعه فراگیر نشود قطعا ابتلا به این بیماری را خواهیم داشت و افراد برای اینکه از جان خود و دیگر افراد محافظت کنند باید از ماسک استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد تصریح کرد: امروز فشار بسیار زیادی بر کادر درمانی وارد شده و کادر درمانی با تمام توان در حال مبارزه با این ویروس هستند؛ از مردم هم می‌خواهیم برای کم شدن این فشار بر کادر درمانی، دستورالعمل‌های بهداشتی رارعایت کنند.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بخشی از افراد جامعه سبب شد تا مسئولان ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد برای این هفته محدودیت‌های سختگیرانه‌تری اعمال کنند تا جبرانی برای رفع این بی‌توجهی‌ها باشد به گونه‌ای که بانک‌های استان به مدت یک هفته تعطیل شد و ساعات کاری اصناف استان هم از صبح تا 15 و 30 دقیقه عصر در نظر گرفته شد.

قطعا این چنین محدودیت‌هایی می‌تواند قدری در کاهش آمار ابتلا به کرونا موثر شود و وضعیت استان را از فوق بحرانی کمی آرام‌تر کند ولی در صورتی که این بی‌توجهی‌ها همچنان ادامه پیدا کند، قطعا محدودیت‌هایی از این قبیل هم نمی‌تواند در کنترل کرونا بی‌تاثیر باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد