hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برندگان جشنواره بین المللی نقاشی دستان پاک معرفی شدند

برندگان جشنواره بین المللی نقاشی دستان پاک معرفی شدند

اختتامیه جشنواره بین المللی نقاشی" دستان پاک نجات بخش زندگی" بصورت مجازی توسط کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد و ۳۵۰ اثر موفق به کسب مدال و دیپلم افتخار گردیدند.
مشهد پایگاه خبری رویداد امروز- محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوچوانان کشور در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی؛ گفت:هم‌زمان با شیوع کرونا موضوع بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرد، از این‌رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران که یکی از سازمان‌های دوستدار کودک است، تصمیم به برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی برای کودکان و نوجوانان سراسر دنیا با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی گرفت 
وی افزود: موضوع این مسابقه «بهداشت دست‌های من» در محورهای لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها، خوراکی‌ها، خانواده، دوستان، خانه، شهر و دنیایی که در آن زندگی می‌کنم و «دست‌هایی که مراقب سلامتی من هستند, بود که مشارکت کودکان و نوجوانان ۲۷ کشور دنیا باعث خوشحالی و دلگرمی ما برای ادامه این راه شد.
طاهره طهماسبی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: سلامت کودکان و نوجوانان، از موضوعات مهم کنوانسیون حقوق کودک است که به تفصیل در ماده  ۲۴ پیمان‌نامه حقوق کودک به آن پرداخته شده است. در جهان امروز همواره عوامل متعددی سلامت کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما همه ما خوب می‌دانیم که هر بحران و اتفاق تلخ می‌تواند فرصتی برای یادگیری و آموختن چیزهای جدید، امکانی برای مهربانی کردن، تاب‌آوری و ساختن جامعه‌ای بهتر و شایسته‌تر باشد و از آنجا که کودکان و نوجوانان امروز ما، اداره‌ کنندگان و عاملان قدرتمند تغییر و تحول در جامعه فردا هستند، داشتن اطلاعات درست از بحران‌های جامعه به آن‌ها کمک می‌کند در مسیر زندگی بهتر عمل کنند.
وی افزود: با برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی، می‌توان به شیوه‌ای دوست ‌داشتنی و مؤثر و با استفاده از زبان خلاق و لطیف هنر نقاشی، آموزش صحیح برخورد با این بیماری را به کودکان یادآور شد. جهانی امن، پر از سلامتی و شادمانی و هوایی پاک برای نفس کشیدن، حق مسلم همه کودکان دنیاست و  وجود کودکان سالم در هر کشور، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای داشتن جامعه‌ای سالم در آینده است.
شایان ذکر است؛ حدود ۹ هزار اثر نقاشی از ۲۷ کشور دنیا به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود که از این تعداد ۱۷۰۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند .و  ۳۵۰ اثر در بخش ملی و بین‌المللی برگزیده شدند که  ۱۰۰ اثر مربوط به بخش بین‌الملل و  ۲۵۰ اثر مربوط به بخش ملی است.
در این جشنواره تعداد ۱۰۰ اثر مدال طلا و ۷۰ مدال نقره و برنز و تعداد زیادی دیپلم افتخار به برگزیدگان در دو بخش ملی و بین‌المللی اهدا می‌شود؛ همچنین به ۲۰ نفر از برگزیدگان مدال طلا که آرا بیشتری دریافت کردند، دوچرخه هدیه داده خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد