hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سهمیه نانوایی‌های متخلف قطع می‌شود

سهمیه نانوایی‌های متخلف قطع می‌شود

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: اگر تخلفی شامل کم‌فروشی یا عرضه خارج از شبکه آرد صورت گیرد با آن به طور جد برخورد و سهمیه واحد نانوایی متخلف را حتماً قطع خواهیم کرد.

جهانگیر شاهمرادی در حاشیه نشست ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بیش از پیش بر واحدهای صنفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظارت بر بازار باید به شدت افزایش پیدا کند و این نظارت شامل جلوگیری از احتکار کالاهاست تا کالاهای اساسی به راحتی در دسترس مصرف‌کننده قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث کنترل قیمت‌ها با گران‌فروشی، کم‌فروشی و مصادیق آن حتماً برخورد خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس در خصوص نظارت و کنترل بر موارد یاد شده تأکید ویژه‌ای داریم و این نظارت باید توسط اصناف و اتحادیه‌ها به صورت خودکنترلی انجام شود.

ظرفیت بسیج برای برخورد با احتکار به‌کارگیری شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه اگر در انجام وظایف یادشده قصوری صورت بگیرد باید به صورت ویژه به آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام آمادگی بسیج در برخورد با احتکار کالا باید از این ظرفیت استفاده کرد و با همکاری بسیجیان کل بازار نظارت و کنترل شود، همچنین با مصادیق کم‌فروشی و گران‌فروشی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه روند بیماری کرونا در کشور گسترش پیدا کرده است تأکید جدی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف داریم، مطرح کرد: به منظور قطع زنجیره کرونا اگر زمانی نیاز به تعطیلی اصناف داشته باشیم؛ اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باید در این باره ورود کنند و همکاری جدی در این خصوص نشان دهند، چراکه جان هم‌وطنان برای ما شریف و مهمتر از هر چیز دیگری است.

شاهمرادی ادامه داد: گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در فروش آرد در برخی از واحدهای نانوانی اعلام شده است به همین منظور به سازمان صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه دستور داده شد که در این باره ورود کنند و اگر گزارشی از کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد صورت بگیرد، به طور جد برخورد و سهمیه آن واحد نانوایی را حتماً قطع خواهیم کرد.

نگرانی درباره ذخیره گندم در البرز وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه از نظر میزان آرد هیچ‌گونه کمبودی در استان نداریم، توضیح داد: اگر قرار باشد کمبودی در زمینه آرد یا نان در کشور پیش بیاید به طور یقین استان البرز آخرین استانی است که در این خصوص دچار مشکل می‌شود، چراکه با وجود کارخانه‌های بزرگ نان صنعتی در البرز، هرکدام از کارخانه‌ها توانایی پوشش نیاز کل استان را دارند، همچنین از لحاظ ذخیره گندم، واحدهای تولید نان صنعتی و نانواهای آزادپز هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در پایان با اشاره به اینکه گزارش‌هایی مبنی بر عرضه خارج از شبکه آرد در برخی از نانوایی‌ها وجود دارد، متذکر شد: دستور دادیم به طور جد و با سخت‌ترین حالت در این باره برخورد شود، چراکه این امر خط قرمز است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد