hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وزارت نیرو مسبب ضرر اقتصادی کشاورزان اصفهانی است

وزارت نیرو مسبب ضرر اقتصادی کشاورزان اصفهانی است

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: وزرات نیرو مسبب ضرر و زیان اقتصادی به کشاورزان است و کشاورزان اصفهانی از حقابه خود کوتاه نخواهند آمد.
حسین محمدرضایی اظهار داشت: بسیاری از کشاورزان حقابه دار زاینده رود اصفهان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی برای کشور جانفشانی ها کردند اما بی مهری و بدعهدی‌های مسئولان به زندگی و معاش این قشر زحمتکش آسیب وارد کرده است.

وی افزود: دهه هاست که حقابه کشاورزان و زیست محیط زاینده رود در راه صنعت و توسعه شهرهای استان‌های مجاور و اصفهان به یغما رفته است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان تاکید کرد: مطابق مصوبات اولیه مقرر شده بود، وزارت نیرو پس از راه‌اندازی تونل‌های سوم کوهرنگ و اجرای طرح‌های آبی، به استان‌های چهارمحال و یزد و صنایع اصفهان، اجازه برداشت آب بدهد، اما سالهاست بدون راه اندازی این طرح‌ها، اجازه برداشت از محل حقابه های ما را به آنها داده است.

وی اضافه کرد: ما کشاورزان خواستار جمع آوری تمام پمپاژهای استان‌های چهارمحال و یزد و صنایع اصفهان و قطع برداشتهای غیرقانونی از حقابه هایمان از زاینده رود هستیم؛ طبیعی است که وزارت نیرو هر زمان که منابع لازم برای تخصیص‌های فوق، مطابق قانون و مصوبات شورای عالی آب را تأمین کرد می‌تواند اجازه برداشت آب به آنها را بدهد.

وی افزود: وزارت نیرو باید زمان بازگشایی آب برای کشت پاییزه را مشخص کند تا کشاورزان از بلاتکلیفی در آیند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد